مدیر مخابرات منطقه لرستان:

طرح سیزده روزه اینترنت رایگان نوروز ۱۴۰۰  اجرا خواهد شد

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: طرح اینترنت نوروزی از ابتدای اولین روز سال ۱۴۰۰ به مدت سیزده روز با هدف جلوگیری از رفت و آمد ها در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری اپراتور های همراه اول و رایتل اجرا می شود.

تصویر طرح سیزده روزه اینترنت رایگان نوروز ۱۴۰۰  اجرا خواهد شد

لرستان ـ نبی‌الله شمسی‌فر؛ مدیر کل منطقه ای مخابرات لرستان در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون لرستان خبر از اجرای طرح نوروزی اینترنت رایگان داد و گفت: نوروز ۱۴۰۰ طرح اینترنت رایگان برای مشترکین ثابت و اعتباری همراه اول و رایتل به مدت سیزده روز اجرا می شود. این طرح بصورت ساعتی در طول یک شبانه روز مورد استفاده خواهد بود.

وی افزود: طرح اینترنت رایگان خطوط ثابت و اعتباری همراه اول و رایتل با هدف جلو گیری از رفت و آمد ها در ایام نوروز با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

شمسی فر در ادامه بیان کرد: طرح اینترنت نوروزی از ابتدای اولین روز سال ۱۴۰۰ به مدت سیزده روز با هدف جلوگیری از رفت و آمد ها در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری اپراتور های همراه اول و رایتل اجرا می شود.

وی با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت لرستان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا مصرف لحظه‌ای اینترنت در استان 8 GB و تعداد کاربران بر خط ۲۳ هزار کاربر بود که بعد از شیوع کرونا مصرف اینترنت به نزدیک 20 GB و تعداد کاربران بر خط به ۴۷ هزار نفر رسید.

شمسی‌فر تصریح کرد: همکاران به صورت شبانه‌روزی برای روشن نگه‌داشتن چراغ‌های آموزش تلاش کردند و حاصل این‌همه زحمت استفاده ۸۳ درصد از دانش آموزان هم استانی در بستر نرم‌افزار شاد و ۷ درصد سایر پیام‌رسان‌ها برای آموزش بود. وی ادامه داد: در تمام این مدت ۹۲ درصد از دانش آموزان به شبکه‌های مجازی دسترسی داشتند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان اعلام کرد: پهنای باند اینترنت استان قبل از شیوع کرونا 10 GB بود که در اردیبهشت‌ماه، به 20 GB و از هفته گذشته به 30 GB رسید و امکان افزایش تا 40 GB نیز وجود دارد.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

245865