۲۰ اسفند؛ آغاز ثبت نام الکترونیکی انتخابات شورا‌ها

رئیس هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها از آغاز ثبت نام الکترونیکی و حضوری انتخابات شورا‌ها از ۲۰ اسفند ماه خبر داد.
تصویر ۲۰ اسفند؛ آغاز ثبت نام الکترونیکی انتخابات شورا‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به احتمال نامزدی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در انتخابات شوراها، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ثبت نام گسترده کاندیدا‌ها در انتخابات شوراها، ضرورت داشت تا ساز و کاری برای تسهیل و تسریع در ثبت نام‌ها ایجاد شود که کمترین مشکل به وجود آید.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا؛ افزود: از آنجایی که باید طبق قانون انتخابات شورا‌ها ثبت نام‌ها به صورت حضوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها صورت بگیرد، وزارت کشور با توجه به محدودیت‌های کرونایی درخواست ثبت نام الکترونیکی نامزد‌های انتخابات شورا‌ها را به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها ارائه کرد که پس از بررسی با این موضوع موافقت شد.

وی همچنین گفت: البته این موضوع نافی این نیست که اگر کسی حضوری مراجعه کند، ثبت نام نمی‌شود بلکه برای حفظ سلامت مردم تصمیم گرفته شده تا ثبت نام الکترونیکی در دستور کار قرار بگیرد.

آقای کاظمی تصریح کرد: ثبت نام الکترونیکی شورا‌ها مورد تائید هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها بوده و به وزارت کشور اعلام شده که این موضوع از نظر هیئت مرکزی مانعی ندارد.

رئیس هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها افزود: ۲۰ اسفند ماه ثبت نام الکترونیکی و حضوری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و از اوایل سال آینده ثبت نام انتخابات روستا‌ها آغاز می‌شود؛ با توجه به نیاز دریافت گواهی سوء پیشینه داوطلبان باید از الان اقدامات لازم را برای ثبت انجام دهند تا در موعد مقرر دچار مشکل نشوند.

245701