قوی ترین مرد ایران در گفت وگو با پرسون:

از اراک تا آفریقا فقط چند قدم /حضور در مسابقات آفریقا از مهمترین برنامه های سال آینده ام است

پانزدهمین دوره مسابقات قویترین مردان قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر در ایرانشهر به پایان رسید و محسن مسن آبادی قهرمان رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران در سال ۹۹ شد.
تصویر از اراک تا آفریقا فقط چند قدم /حضور در مسابقات آفریقا از مهمترین برنامه های سال آینده ام است

محسن مسن آبادی قویترین مرد ایران در سال ۹۹، طی گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری پرسون در اراک، گفت: حضور در مسابقات آفریقا طی خرداد ۱۴۰۰ از مهمترین برنامه های سال آینده ام است.

وی افزود: ورزش هندبال را از دوران مدرسه شروع کردم و به دلیل جثه خوبی که داشتم بجای تمرین با نوجوانان با تیم امید تمرین میکردم و در سال ۸۳ به ورزش بدنسازی روی آوردم.

وی ادامه داد: در سال ۸۵ نفر سوم مسابقات نوجوانان پاورلیفتینگ ایران شدم و در سال ۸۶ قهرمان پاورلیفتینگ جوانان کشور شدم.

مسن آبادی ابراز کرد: از سال ۸۷ جز مردان آهنین ایران شدم و مقامهای اول تا چهارم کشوری را کسب کردم.

قهرمان قویترین مردان ایران در سال ۹۹ گفت: از سال ۸۵ تاکنون که ورزش بدنسازی را شروع کرده ام مقام کسب کرده ام و در سال ۹۸ موفق به کسب جایزه بزرگ قوی ترین مردان ایران در رده دوم شدم.

وی با اشاره به مشکلات این رشته در اراک اظهار کرد: در ایران ورزش شغل نیست و به یقین میگویم اگر ورزش به شغل تبدیل شود ۸۰ درصد آسیبهای اجتماعی در بین جوانان از بین خواهد رفت.

وی افزود: در اراک ورزشکاران این رشته هنوز جای تمرین تخصصی ندارند و هر کسی اختصاصی تمرین میکند.

مسن آبادی با بیان اینکه اراک قطب قوی ترین مردان ایران است، گفت: تیم قویترین مردان اراک در مسابقات کشوری اخیر به مقام سوم دست یافت و من نیز مقام اول انفرادی را به خود اختصاص دادم.

مسن آبادی با اشاره به وضعیت محمد محمدی یکی از قهرمانان قویترین مردان ایران در اراک، بیان کرد: محمد محمدی در زیرزمینی متعلق به شهرداری در خیابان ادبجو اراک سالها تمرین میکرد و در آن مکان و با حمایت محمدی چندین قهرمان در این رشته پرورش یافتند که متاسفانه کوتاهی مسئولان وقت حوزه شهری و عدم حمایت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری از محمدی باعث شد ایشان را از آن مکان بیرون کردند و آن مکان تبدیل به گرمخانه شد و از آن به بعد محمدی برای همیشه ورزش را کنار گذاشت.

وی ادامه داد: مسئولان قبل از اینکه جوانان به اعتیاد دچار شوند و بخواهند برایشان کمپ ترک اعتیاد راه اندازی کنند اگر در ورزش سرمایه گذاری کنند کمپهای ترک اعتیاد نیز تعطیل میشود.

مسن آبادی اضافه کرد: ورزش سرمایه گذاری است و مردم نیز قدردان قهرمانانشان هستند، بطور مثال بعد از قهرمانی من در مسابقات اخیر کشوری مردم بسیار لطف کردند که این بزرگترین سرمایه یک ورزشکار است.

گفتنی است مسن آبادی با ۴۸.۵ امتیاز در فینال رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران به میزبانی شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی»با حضور بیش از ۶٠ ورزشکار برگزار شد، به مقام قهرمانی دست یافت.

در این رقابت‌های حساس و نفس‌گیر فینال، آیتم‌های جذاب و بسیار سخت برای انتخاب برترین‌های این دوره از رقابت‌ها طراحی شده بود که محمدرضا تازه رو و رضا قیطاسی توانستند مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کنند.

همچنین در بخش تیمی تهران الف بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های «تهران ب»، استان مرکزی، استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان (بطور مشترک) به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستادند.

عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور میزبانی ایرانشهر را با توجه به شرایط کرونا خوب ارزیابی کرد و ابراز کرد: تلاش خواهیم کرد رقابت‌های بین‌المللی قویترین مردان را در سال آینده در این شهرستان برگزار کنیم.

245699