فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:

۹۶۲ عملیات کشف و ضبط مواد مخدر در همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از ۹۶۲ عملیات کشف و ضبط مواد مخدر امسال در همدان خبر داد و گفت : در این عملیات ها بیش از ۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
تصویر ۹۶۲ عملیات کشف و ضبط مواد مخدر در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با آموزش و اطلاع رسانی صحیح مردم قربانی جرم نمی شوند گفت: ارائه مطالب نوشتاری در فضای مجازی اگر هنرمندانه و خلاقانه انجام شود می تواند اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی جامعه بحث امنیت است افزود: امنیت زیربنایی ترین نیاز جامعه بشری و در زمره نیازهای زیستی بشر است.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس خاطرنشان کرد: مردم در این زمینه توجه داشته باشند که تماس های غیر ضروری با این سامانه منجر به اختلال اولویت های نیروی انتظامی است.

امیری گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه ای، حجمی و نقطه ای توسط نیروی انتظامی انجام شده است .

وی با بیان اینکه در بخش فوریت های پلیس یک‌میلیون و ۳۵ هزار و ۴۱۳ فقره تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ داشته ایم ادامه داد: از مجمع این تماس ها ۳۵ درصد از تماس ها عملیاتی بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در بحث پلیس پیشگیری ۵ هزار و ۴۵ نفر شبگرد را ساماندهی کرده ایم تصریح کرد: بیش از ۵ هزار و ۹۳۹ فقره بازدید امسال از اماکن مختلف داشته ایم که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می دهد.

امیری در خصوص عملیات های کشف مواد مخدر در سال جاری نیز بیان کرد: امسال ۹۶۲ عملیات کشف و ضبط مواد مخدر در استان انجام شده که منجر به کشف ۵تن و ۶۸۶ کیلو مواد مخدر شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی ۵۹ باند منهدم شده و ۴ هزار و ۷۰۷ قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: امسال ۵ هزار و ۴۹۶ معتاد در استان دستگیر شده و ۶۰ کیلو شیشه و ۱۶ هزار و ۱۵۲ عدد قرض کشف و ضبط شده است.

امیری با بیان اینکه در عملیات های فرا استانی امسال یک هزار و ۷۴۵ کیلوگرم موادمخدر کشف شده که بیش از ۸۰۰ کیلوگرم آن مختص به استان همدان است.

وی در خصوص انحلال باند سرقت در استان همدان نیز گفت: امسال ۴۶ باند سرقت در استان همدان متلاشی شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص عملکرد پلیس راه و راهور در استان همدان بیان کرد: امسال در زمینه تصادفات فوتی درون شهری ۴۵ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: ۸۲.۳ درصد از تصادفات در محدوده ۳۰کیلومتری شهرها و ۱۷ درصد در جاده های برون شهری و روستایی اتفاق افتاده است.

امیری افزود: امسال سرقت مغازه با ۷ درصد کاهش، سرقت خانه با ۵ درصد کاهش و سرقت کیف قاپی با ۱۳ درصد کاهش داشته است.

245688

مطالب مرتبط