رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد:

دومین بیمار کرونای انگلیسی در کردستان شناسایی شد/ شهروندان از 2 ماسک استفاده کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون دو مورد مثبت از کرونای انگلیسی در شهرستان سقز و سنندج مشخص شده اند و تعداد دیگری نیز مشکوک به این ویروس جهش یافته در کردستان شناسایی شده اند.
تصویر دومین بیمار کرونای انگلیسی در کردستان شناسایی شد/ شهروندان از 2 ماسک استفاده کنند

کردستان ـ دکتر فرزین رضاعی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون اظهار داشت: تاکنون دو مورد مثبت از کرونای انگلیسی در شهرستان سقز و سنندج مشخص شده اند و تعداد دیگری نیز مشکوک به این ویروس جهش یافته در کردستان شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سرعت سرایت کرونای انگلیسی بسیار سریع و بالاست و از سوی دیگر میزان کشندگی آن بسیار بالاتر از کرونای قبلی است.

این مقام درمانی در ادامه سخنان خود گفت: اکنون باید گفت که زنگ خطر عملا در کردستان به صدا درآمده است و مردم باید بی تفاوتی در برابر این ویروس خطرناک را کنار بگذارند و اگر اینچنین نشود، باید منتظر همه گیری و شیوع دوباره این ویروس در سطح استان باشیم.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخناان خود اظهار داشت: به علت اینکه سرایت ویروس کرونای انگلیسی بسیار سریع و بالاست، مردم از هرگونه تجمع، مهمانی و... به شدت پرهیز کنند زیرا همین مهمانی ها و تجمعات می تواند هزینه های سنگینی برای همه ما داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تلاش های بسیاری برای تجهیز دانشگاه علوم پزشکی کردستان به امکانات تشخیص تست کرونای انگلیسی در حال انجام است و بزودی به این امکانات ضروری دست پیدا خواهیم کرد.

دکتر رضاعی ادامه داد: بالعکس برخی از باورها با توجه به جهش ساختمان ویروس کرونای انگلیسی نسبت به ویروس قبلی، کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، ابتلای دوباره آنان به این این ویروس جدید دور از انتظار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای جلوگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی شهروندان به جای استفاده از یک ماسک از 2ماسک به صورت همزمان استفاده کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

245682