پیگیری های پرسون نتیجه داد؛

موافقت مسئولان کردستان با تعطیلی مرزها/ ورود مسافر از مرزهای استان ممنوع شد

پیگیریهای و گزارش های پرسون از احتمال ایجاد یک وضعیت بحرانی در کردستان مسئولان این استان را بر آن داشت که مرزها را بر روی مسافران ببندند.

تصویر موافقت مسئولان کردستان با تعطیلی مرزها/ ورود مسافر از مرزهای استان ممنوع شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، در هفته های گذشته تب ورود کرونای انگلیسی سراسر کشور به ویژه شهرهای مرزهای را به نوعی درگیر خود کرده است، این مساله باعث اتخاذ تصمیم های بسیاری گردید.

اما مسئولان کردستانی با بی هماهنگی در تصمیم گیری برخی از مرزها را بر روی مسافران بستند و برخی از مرزها را باز کردند و این امر باعث واکنش بسیاری از رسانه ها از جمله پرسون گردید.

بستن مرز «باشماق» در مریوان و باز شدن مرز «سیرانبند» در بانه بر روی مسافران عراقی مسئله ای بود که باعث گردید که اینگونه به اذهان متبلور شود که وجود یک همت جمعی برای مبارزه با کرونای انگلیسی در این استان وجود ندارد اما نهایتا امروز بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان با بستن مرزهای این استان بر روی مسافران عراقی و... موافقت کرد.

استاندار کردستان در جلسه ستاد کرونای این استان که امروز با حضور اعضای آن برگزار گردید، عنوان کرد: نگرانی از احتمال ناقل‌بودن کسانی است که از مرزهای استان وارد کشور می‌شوند وجود دارد.

استاندار کردستان در ادامه صحبت های خود افزود: اینکه ما بخواهیم مسافران ورودی را به مدت دو هفته قرنطینه کنیم ممکن نیست چرا که اعتباری وجود ندارد مگر اینکه هزینه‌ها را از خود آنها بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در برابر افرادی که از مرز می‌خواهند خارج شوند مسئولیتی نداریم چون در طرف مقابل ساز و کارهای لازم اندیشیده شده است.

وی اذعان کرد: امکانات زیرساختی و اعتباری برای قرنطینه 14 روزه مسافران ورودی در استان وجود ندارد، لذا ممنوعیت ورود مسافران خارجی از طریق مرزهای استان را اعمال می‌کنیم.

مرادنیا اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم برای بازگشت ایرانیانی که الان در عراق وجود دارد انجام گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگردند.

وی افزود: اگر این نگرانی وجود دارد که در عراق تهدید وجود دارد مرز نباید به هیچ وجه به روی مسافر باز باشد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای اطمینان خاطر، افراد مشکوک را جواب نهایی تست کرونا در مکانی در مریوان نگهداری شوند.

بی شک شاید بستن مرزها بر روی مسافران ورودی اندکی دیر شده باشد، ولی همین تعطیلی هم می تواند تا حدی از شیوع بیشتر بیماری کرونای انگلیسی در کردستان به ویژه شهرهای مرزی این استان جلوگیری کند.

شیوع کرونای انگلیسی، در پیش رو بودن عید نوروز، افزایش مسافرت ها، افزایش دید و بازدیدهای نوروزی و... همه از دست عواملی هستند که می توانند زمینه ساز یک بحران جدی تر در بحث کرونا در استان کردستان شوند.

آیین مهر ـ استان کردستان

245557