رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

١۶٠ هزار واحد مسکن در حال ساخت است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: در حوزه مسکن در مجموع قریب به ١۶٠ هزار واحد با ساز وکارهای مختلف، از جمله کمک مالی، وام مسکن و واحدهای در حال ساخت است که بخش اعظم آن مربوط به طرح اقدام ملی است.
تصویر ١۶٠ هزار واحد مسکن در حال ساخت است

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، محمد مخبر روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی پروژه برکت گفت: از ٣٠٠ هزار مسکن ملی که قرار بود در کشور ساخته شود، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ١٠٠ هزار واحد آن را تقبل کرده است که بخشی از این ساخت و سازها در زمین های ستاد اجرایی انجام می شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی علاوه بر عملیات عمرانی و ساخت مسکن، به بازسازی منازل در روستاها که به دلیل سیل و زلزله تخریب شده اند نیز پرداخته است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی چند مولفه را در خصوص رشد جمعیت و ازدواج جوانان پیگیری می کند. از جمله اشتغال جوانان که تحقیقاً ٣٠ درصد اشتغالزایی داشته است.

رییس ستاد اجرایی ادامه داد: همچنین این ستاد در خصوص فراهم نمودن جهیزیه و اختصاص وام جهیزیه به طور وسیع فعالیت می کند.

آغاز عملیات اجرایی چندین طرح تولیدی، صنعتی، عمرانی و خدماتی روز سه‌شنبه،‌ دوازدهم اسفندماه جاری، با حضور رییس و شماری دیگر از اعضای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قم کلید خواهد خورد.

بازدید و امضای تفاهم‌نامه حمایتی خرید محصولات برای پروژه‌های ستاد اجرایی از شرکت تیز سنگان مستقر در شهرک صنعتی محمود آباد، بازدید از طرح توسعه شرکت قم آلیاژ در شهرک صنعتی شکوهیه،‌ اعلام آغاز عملیات اجرایی ایجاد واحد تولید چادر مشکی در شهرک صنعتی شکوهیه،‌ اعلام آغاز عملیات اجرایی ساخت یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی توسط عمران ستاد و بازدید از شرکت دانش بنیان باسلام در دانشگاه شهاب دانش از جمله برنامه‌های این سفر است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

245512