خبر خوب رییس بنیاد مستضعفان به مردم سی‌سخت

رییس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: سیمان بازسازی و نوسازی تمام خانه‌های این شهر را که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند را به صورت رایگان بر عهده گرفتیم.

تصویر خبر خوب رییس بنیاد مستضعفان به مردم سی‌سخت

به گزارش سایت خبری پرسون، سید پرویز فتاح در خصوص برنامه‌های فرهنگی بنیاد مستضعفان گفت: در ابتدا قصد توسعه موزه هنر ایران و مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی را که نهم اسفند ماه افتتاح کردیم داریم، در این موزه‌ها حدود ۵ هزار اثر به نمایش گذاشته است و این در حالی است هزاران اثر چندین برابر این آثار در حال حاضر در خزانه بنیاد موجود هستند که به علت کمبود جا نمی‌توانیم از آن‌ها در این موزه‌ها استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه ما می‌توانیم موزه‌های جدیدی را در شهرهای تاریخی کشوراحداث کنیم و در حال انجام مطالعاتی روی این مسئله هستیم، ادامه داد: بحث آثار فرهنگی بسیار کلی است و یک بحث مربوط به آثار فرهنگی و مستنداتی است که از رژیم گذشته و رژیم‌های قبلی به عنوان سند به دست ما رسیده که این آثار در موسسه تاریخ معاصر است و ما در آنجا نمایشگاه به راه انداختیم و چند بار از کتاب‌های موسسه تاریخ معاصر رونمایی کرده ام.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در صدد است نمایشگاه‌هایی را هم در این مکان و هم درمحل‌های دیگر برای رونمایی از آثار و اسناد تاریخی راه اندازی کند، افزود: این آثار بسیار مهم هستند و تاریخ ملت، وقایع و اتفاقات را نشان می‌دهند و دست ما در این زمینه بسیار پر است و امیدوار هستیم بتوانیم وظیفه فرهنگی و اجتماعی خود را در بنیاد به درستی انجان دهیم.

وی در خصوص برنامه‌هایی که برای بنیاد مستضعفان برای زلزله زدگان سی سخت دارد، اظهار کرد: همان شبی که زلزله رخ داد من با استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد تماس گرفتم و همکارن ما در بنیاد علوی به سی سخت رفتند و توزیع اقلام را آغاز کردیم و علاوه بر این همانطور اعلام کردیم سیمان بازسازی و نوسازی تمام خانه‌های این شهر را که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند را به صورت رایگان بر عهده گرفتیم.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین به خسارت دیدگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی مبلغی برای تجهیز و نوسازی منزل ظرف یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود و بخش عمده‌ای از آنچه دچار خسارت شده را به غیر دولت که وام بلاعوض می‌دهد، جبران خواهیم کرد.

منبع: میزان

245442