رزمایش مهار آلودگی نفتی در بندر آستارا برگزار شد

رزمایش مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات دریایی با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد مدیریت بحران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بندر آستارا برگزار شد.
تصویر رزمایش مهار آلودگی نفتی در بندر آستارا برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا روز یکشنبه در حاشیه رزمایش گفت: این رزمایش با همکاری شرکت های خدمات بندری کاوه، هدایت کشتی و خط دریا بندر و دریابانی هنگ مرزی، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و شبکه بهداشت و درمان با بکارگیری هفت فروند شناور کوچک و بزرگ برگزار شد.

کیانوش امیری هدایت و کنترل عملیات مهار سوانح، امداد پزشکی، ارزیابی برنامه ریزی، سازماندهی، پشتیبانی عملیات، ارتقای آگاهی دریانوردان و آموزش جستجوی حادثه دیدگان، حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی دریانوردی را از هدف های رزمایش برشمرد.

وی بیان کرد: بندر آستارا با شناورهای تندرو و لایروب پیشرفته، در مواقع لزوم رزمایش برگزار می کند و با همکاری دستگاه های متولی، برای کمک به حادثه دیدگان کشتی ها در آلودگی نفتی احتمالی آمادگی دارد و برای برگزاری رزمایش های ملی و منطقه ای در آستارا، با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی تلاش می کنیم.

مجتمع بندری آستارا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و ۲ میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

245099