سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا؛

آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نخواهد کرد

یک تحلیلگر سیاسی گفت: سرنوشت برجام قبل از اجرای پروتکل الحاقی مشخص بود. غربی ها به هیچ وجه حاضر به انجام تعهدات خود که نسبت به امتیازهایی که گرفته اند اندک است نیستند. بایدن نیز مانند ترامپ و اوباما به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و تحریم ها را افزایش می دهد.
تصویر آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نخواهد کرد

خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، گفت و گویی با محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا داشته که به شرح ذیل است.

محمد حسن قدیری ابیانه بیان کرد: سرنوشت برجام قبل از اجرای پروتکل الحاقی مشخص بود. غربی ها به هیچ وجه حاضر به انجام تعهدات خود که نسبت به امتیازهایی که گرفته اند اندک است نیستند. بایدن نیز مانند ترامپ و اوباما به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و تحریم ها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: بایدن معاون اوباما بود و با مواضع اش در مناظرات انتخابی صرفا می خواست بر رقیب اش ترامپ پیروز شود. رئیس جمهور فعلی آمریکا در تلاش است عدم اجرای برجام را متوجه ایران کند. برای همین هدف اعلام می کند مذاکره می کنیم و سپس بگوید ایران شرایط مداکره را نپذیرفت و تحریم ها ادامه پیدا خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: اگر بایدن قصد رفع تحریم ها را داشت با یک امضا این اقدام را عملی می کرد. احتمالا تا انتخابات 1400 بایدن با مختصر گشایشی به اصلاح طلبان در جمع آوری رای کمک کند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: اگر در انتخابات سال آینده اصلاح طلبان پیروز شوند فشار آمریکا بر ایران بیشتر خواهد شد زیرا آن ها تمایل دارند کسانی که تسلیم طلب و غرب زده اند در راس کار کشور باشند.

وی در رابطه با مهلت سه ماهه دولت گفت: دولت قصد دارد بحث برجام را به ایام انتخابات بکشاند. ایران باید از نظر تبلیغاتی عدم اجرای برجام را بر گردن آمریکا بگذارد و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند لغو تحریم ها با آمریکا اما خنثی کردن اش با ما است عمل کند.

این تحلیلگر سیاسی در پایان تاکید کرد: مواضع آقای ظریف با طرف غربی که می گوید اگر این کار را نکنید رقبای ما پیروز می شوند مصداق دعوت دیگران به تاثیرگذاری در انتخابات داخلی و جرم است. این گونه مواضع قابل محاکمه است. ما کشور مستقلی هستیم و آمریکا نمی تواند در انتخابات ما تاثیرگذار باشد.

244966