آیین تحلیف مشاوران قوه قضائیه برگزار شد

آیین تحلیف مشاوران قوه قضائیه همدان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
تصویر آیین تحلیف مشاوران قوه قضائیه برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور در محل دادگستری استان همدان برگزار شد.


در این مراسم حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: با توجه به اتمام دوره کارورزی مشاوران حوزه های روان شناختی، حقوقی و مذهبی این مراسم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان برگزار شد.


در این آیین محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) و ماه با فضیلت رجب با بیان اینکه نباید نسبت به آیین تحلیف، نگاهی نمادین داشت، گفت: امر مشاوره خانواده موضوع مهمی است که مشاوران باید با خدای خود در خصوص اجرای تکالیفشان عهد و پیمان ببندند و تلاش کنند با حفظ سلامت نفس خود نسبت به ارائه مشاوره اقدام کنند.

عدالتخواه ادامه دادند: مشاوران نباید امر مشاوره را به عنوان یک حرفه اقتصادی در نظر بگیرند زیرا آنها با خدا معامله کرده و چنانچه اقدامات و تلاش مشاوران خانواده منجر به کاهش آلام و آسیب‌ اجتماعی طلاق شود بی شک نزد خداوند متعال اجر خواهد داشت.


عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز ضمن اظهار امیدواری از حضور و عملکرد مشاوران در کاهش آسیب اجتماعی طلاق، بیان کرد: امروز پیشگیری از طلاق از اهمیت زیادی در جامعه برخودار است و امیدواریم با کمک مشاوران خانواده به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم‌.


وی با اشاره به حضور سه مشاور حقوقی، مذهبی و روانشناختی در این مراکز مشاوره، گفت: توجه و بهره‌مندی از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و بزرگان دینی بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود و با تبیین این مسائل می‌توانیم به دستاورد‌های بسیاری دست یابیم.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با تاکید بر اقدام سریع مشاوران در بروز اولین نشانه‌های اختلاف در بین زوج، اظهار کرد: در بسیاری از موارد اختلاف میان زوجین با درخواست‌های مانند ترک نفقه یا درخواست مهریه آغاز می‌‌گردد لذا مشاورین در همان لحظات ابتدائی اختلاف می‌توانند بستر و فضایی را ایجاد نموده تا از بروز مسئله طلاق پیشگیری کنند.


بهروز محمدی‌مهر، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان همچنین ضمن با اهمیت خواندن نهاد خانواده در جامعه اسلامی، عملکرد مشاورین را در راستای جلوگیری از گسستن بنیان خانواده را موثر و ارزشمند خواند و خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات مشاورین به صورت دائمی بر اساس نتیجه مشاوره و دوام زندگی زوجین ارزیابی و رصد می‌شود همچنین در آینده جلسات هم‌اندیشی با مشاورین نیز خواهیم داشت.


گفتنی است در پایان این مراسم ضمن قرائت سوگند نامه توسط رئیس کل دادگستری استان پروانه مشاوره به مشاوران منتخب استان همدان اعطاء شد.

234539

مطالب مرتبط