۲ اثر تاریخی قائنات مرمت شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائنات گفت: به همت مسئولان و خیران، دو اثر تاریخی شامل مسجد جامع سده و آب‌انبار روستای بسکاباد قائن مرمت شد.

تصویر ۲ اثر تاریخی قائنات مرمت شد

به گزارش سایت خبری پرسون به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه اظهار کرد: مرمت و نگهداری درست و علمی آثار و ابنیه‌ تاریخی یک ملت که نمایانگر و نمایشگاه حقیقی تاریخ، فرهنگ و هویت ملل مختلف است، جزو شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی کشورها به‌شمار می‌رود.

او افزود: در‌پی آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های اوایل سال جاری، با همت و خودیاری هیئت امنا و نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائنات، پشت‌بام مسجد جامع تاریخی آرین شهر که ازجمله آثار ثبت شده شهرستان است، اندود کاه‌گل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائنات هم‌چنین ضمن برشمردن اهمیت همکاری و همیاری مردم در مرمت و نگهداری آثار تاریخی، عنوان کرد: آب‌انبار روستای بسکاباد که از جمله آثار شناسایی شده شهرستان است، با همراهی شورای اسلامی، دهیاری و خیران، رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفت. مرمت گنبد آب‌انبار بسکاباد با همکاری و نظارت اداره شهرستان انجام شد.

او یادآور شد: قطعا در روند مرمت، نگهداری و صیانت از آثار تاریخی همکاری، خودیاری اهالی و دلسوزان میراث‌فرهنگی، می‌تواند بسیار راهگشا و تعیین‌کننده باشد.

234402