بهروز افخمی و هزار داستان و جنجال؛

می توانم با ماسک نزدن و ترویج آن سریالم را کارگردانی کنم

بهروز افخمی که سال هاست نامش با حاشیه و جنجال گره خورده، این روزها به علت ترویج عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
تصویر می توانم با ماسک نزدن و ترویج آن سریالم را کارگردانی کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، هرچند که از ابتدای ورود بهروز افخمی به حوزه اجرا و ساخت برنامه های سینمایی، جنجال و حاشیه بر سر هر اظهارنظر این کارگردان و یا مهمانان و کارشناسان حاضر در برنامه های وی، جریانی غیرقابل اجتناب بود اما جدیدترین رفتار و اظهارنظر وی، تنها یک جنجال و حاشیه نیست.

شاید بتوان مقاومت افخمی در برابر همه گیری کرونا و عدم استفاده ماسک از سوی او را نوعی رفتار خطرناک برای جامعه تلقی کرد. موضوعی که پس از انتشار عکسی از پشت صحنه سریال افخمی و حضور تمامی بازیگران و عوامل پشت صحنه، انتقادات و واکنش های منفی را نسبت به وی دوباره زنده کرد.

از حاشیه سازی در هفت تا شایعه دانستن کرونا

شاید روزی که بهروز افخمی، صادق هدایت را همجنسگرا خواند و کارشناس برنامه اش، کمال تبریزی را دیوث فرهنگی نامید و آیتم های کوبنده ای در خصوص اصغر فرهادی در برنامه «هفت» پخش شد و سایر اظهارنظرات پر سروصدای وی منتشر می شد، هنوز این امکان وجود داشت که بگوئیم در جامعه و به ویژه در دنیای هنر، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و نباید هنرمندان را از بیان دیدگاه های شان منع نمود.

اما از آن نخستین روزی که کرونا وارد کشورمان شد و افرادی بسیار زیادی به خاطر این بیماری جان خود را از دست دادند، دیگر نمی توان با این دیدگاه عجیب و غیرقابل قبول او در خصوص نامیدن کرونا به عنوان یک شایعه جهانی و یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی وی به عنوان یک شهروند که از قضا چهره سرشناسی نیز محسوب می شود، کنار آمد.

آن هم در دورانی که عدم رعایت دستورات بهداشتی تنها برای خود فرد، خطرناک نیست بلکه جان سایر افراد جامعه را نیز به خطر می اندازد.

اما قضیه به همین دیدگاه جنجالی وی و بی مبالاتی او در خصوص عدم استفاده از ماسک ختم نشد. روز گذشته تصویری منتشر شد که نشانگر آن بود که در پشت صحنه سریال وی که در دست ساخت است هیچ یک از عوامل، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و لزومی به استفاده از ماسک نمی بینند.

آن هم درست در زمانی که هنوز زمان چندانی از درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان به علت ابتلا به کرونا به خاطر حضور در یک برنامه نگذشته است. از سوی دیگر پس از اتمام جشنواره فیلم فجر اخباری مبنی بر ابتلای دو تن از برندگان سیمرغ بلورین، به کرونا منتشر شد.

من ماسک نمی‌زنم پس هستم

اکنون ترویج عدم استفاده از ماسک با شعار شخصی بهروز افخمی که می گوید «من ماسک نمی زنم پس هستم»، شاید منجر به، خطر آفرینی برای جان افراد بسیاری در جامعه شود.

در روزهایی که جان تک تک افراد جامعه به هم وصل بوده، هر بی احتیاطی ممکن است منجر به بیماری، آسیب دیدن و یا حتی مرگ فردی از افراد جامعه شود، یک چهره سرشناس که به هر روی، طرفداران و موافقان خود را دارد، با تبلیغ و ترویج عدم رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کرونا، چه تاثیری در سلامت عموم جامعه و حفظ جان مردم خواهد داشت؟

تصویری که روز گذشته از پشت صحنه سریال رعد و برق به کارگردانی بهروز افخمی منتشر شده نشانگر آن است که این کارگردان، به شدت قصد دارد که بر روی اطرافیانش نیز تاثیر بگذارد و در این حرکت لجوجانه‌اش آن ها را نیز با خود همراه کند.

این کارگردان که زمانی در عرصه سیاست حضور یافته و در گرفتن تصمیمات مهم کشوری نیز نقش داشته هیچ گاه نگفته که بر پایه و مبنای چه تحقیقاتی، اطلاعات سلامتی را که تمام پزشکان و متخصصان داخل و خارج از کشور، تایید کرده اند رد می کند.

علت پنهان یک سکوت مبهم

این روزها قوانین اجتماعی ایران به خاطر همه گیری کرونا تا حدودی دچار تغییرات شده است و با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخوردهای جدی به عمل می آید. بسیاری از رانندگان و صاحبان اصناف و مشاغل گوناگونی که قوانین را نادیده گرفته اند، متحمل به پرداخت جریمه های گوناگون شده اند.

حال سوال این جاست در حالی که بر کسی پوشیده نیست که تاثیر رفتار اشتباه یک سینماگر و مجری تا چه حد بیشتر از افراد شناخته نشده مثلا یک رستوران دار و یا ...، بر رفتار عمومی جامعه موثر است؛ چرا هیچ برخوردی با این کارگردان که زمانی در کسوت سیاستمدار نیز ظاهر شده است، صورت نمی گیرد؟

علت سکوت سازمان سینمایی و صداوسیما در خصوص رفتارهای ناهنجار این کارگردان و عوامل تیم سریال سازی اش چیست؟

نویسنده: پگاه ماسوری

234349