استاندار لرستان:

مرز مشترک لرستان و خوزستان را با هدف جلوگیری از انتقال کرونا مسدود خواهد شد

استاندار لرستان گفت: مرز جنوبی لرستان  باهدف کنترل شراظ کرونایی و جلو گیری از انتقال این ویروس از خوزستان به لرستان به مدت یک ماه بسته خواهد شد.

تصویر مرز مشترک لرستان و خوزستان را با هدف جلوگیری از انتقال کرونا مسدود خواهد شد

لرستان ـ موسی خادمی؛ استاندار لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون خبر از بسته شدن ورودی استان خوزستان از جنوب لرستان داد و گفت: شیوع موج جدید کرونا در لرستان و انتشار ویروس جدید انگلیسی در استان های همجوار محدودیت های بسیاری را به وجود آورده است. مرز جنوبی لرستان به سختی کنترل و ورودی استان خوزستان از این قسمت را مسدود می کنیم.

وی افزود: سرعت انتقال ویروس کرونا با نادیدن گرفتن پروتکل های بهداشتی و بی اهمیتی برخی از مدیران در کنترل شرایط باعث نفوذ شدید این ویروس خطرناک به لرستان شده است.

خادمی در ادامه بیان کرد: مرز جنوبی لرستان باهدف کنترل شرایط کرونایی و جلوگیری از انتقال این ویروس از خوزستان به لرستان به مدت یک ماه بسته خواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه لرستان به دلیل همسایگی و مجاورت با استان خوزستان به شدت در معرض خطر قرار دارد اظهار کرد : اولا از مردم خوب لرستان می‌خواهم که به‌هیچ‌وجه به استان خوزستان سفر نکنند. دوما از مردم عزیز خوزستان انتظار می‌رود که به استان‌های مجاور و لرستان حتی‌الامکان سفر نکنند.

وی در ادامه گفت: مسئولین ما در شهرستان‌ها به‌ویژه در شهرستان پل‌دختر از امروز باید ورودی از سمت خوزستان به لرستان را به‌شدت کنترل کنند که ممکن است این موضوع مصوبات ملی هم داشته باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در سطح استان نیز باید تمهیداتی فراهم شود تا از ورود وسایط نقلیه جلوگیری شود و نیروی انتظامی موظف خواهد شد با همه پلاک‌هایی که مربوط به شهرهای قرمز خوزستان هستند طبق مصوبات برخورد کند.

خادمی با اشاره به تغییر شرایط شهرها در کنترل کرونا بیان کرد: برخی از شهرهای با وضعیت آبی استان به زرد تبدیل شده و روند ملایم ابتلاء مشاهده شده که در صورت عدم کنترل، سرایت بیماری رو به افزایش خواهد گذاشت.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234343