معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

ثبت چهار اثر میراث طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی؛ از تالاب امیربکنده تا آبشار میلاش

ولی جهانی از ثبت چهار اثر میراث طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: آثار طبیعی ثبت شده شامل تالاب امیربکنده از توابع خشکبیجار، درخت سرخدار منطقه شفت، باغ فلاحت یا ایستگاه تحقیقات گل‌وگیاه لاهیجان، آبشار میلاش اشکورات بودند که پرونده‌های آن‌ها مورد تایید قرار گرفتند.
تصویر ثبت چهار اثر میراث طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی؛ از تالاب امیربکنده تا آبشار میلاش

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از ثبت چهار اثر میراث طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرونده پنج اثر میراث طبیعی استان گیلان توسط معاونت میراث‌فرهنگی گیلان ارائه و با قرارگیری چهار مورد از آثار ارائه شده در فهرست آثار ملی موافقت شد و ثبت یک اثر نیز به طور مشروط مورد موافقت این شورا قرار گرفت.

ولی جهانی اضافه کرد: آثار طبیعی ثبت شده شامل تالاب امیربکنده از توابع خشکبیجار، درخت سرخدار منطقه شفت، باغ فلاحت یا ایستگاه تحقیقات گل‌وگیاه لاهیجان، آبشار میلاش اشکورات بودند که پرونده‌های آن‌ها مورد تایید قرار گرفتند و پرونده قرق شوراب که مابین پیربازار و ضیابر واقع شده است مشروط به تکمیل اطلاعات و ارائه مجدد در این شورا مورد مواقت اعضا واقع شد.

جهانی افزود: دو پرونده میراث طبیعی گیلان نیز به علت کمبود وقت در این جلسه مطرح نشده و مقرر گردید در جلسات آتی نسبت به بررسی آن‌ها اقدام شود.

منبع: دیار میرزا

234260