نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

نقد سازنده موجب تحول می شود

امام جمعه ایلام گفت: بی تفاوتی مردم نسبت به جامعه و حکومت و بلعکس، می تواند باعث جلوگیری از پیشرفت و توسعه یک جامعه باشد و ما باید در این موضوع بازنگری جدی داشته باشیم.

تصویر نقد سازنده موجب تحول می شود

به گزارش سایت خبری پرسون در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار؛ نماینده ولی فقیه در استان ایلام صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از نگاه غرب به ادیان، مطرح کرد: در جامعه غرب نگاه به دین، یک نگاه فردی و غیر اجتماعی می باشد اما در اسلام کاملا عکس این قضیه وجود دارد و احکام دین با زندگی اجتماعی آمیختگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه دین اسلام به رابطه فرد و اجتماع، این طور است که اسلام جامعه را یک کشتی تصور می کند و هر فرد نیز سرنشین این کشتی محسوب می شود فلذا سرنوشت هر فردی برای جامعه اسلامی مهم و تاثیر گذار می باشد.

امام جمعه ایلام ضمن تاکید بر اینکه مهم ترین نظارت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر می باشد، اظهار کرد: از اصلی ترین دلایل عدم پیشرفت و توسعه یک جامعه، بی تفاوتی هر فرد نسبت به دیگری می باشد.

وی اضافه کرد: بی تفاوتی مردم نسبت به جامعه و حکومت و بلعکس این موضوع، می تواند باعث جلوگیری از پیشرفت و توسعه یک جامعه باشد و ما باید در این موضوع بازنگری جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه، بیان داشت: باید اصول، مبانی و احکام دینی را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم و با استفاده از مبانی دینی و نتیاج تحقیقات اجتماعی، معضلات اجتماعی استان را حل و فصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در پایان با استقبال از نقد و تشویق مردم به این عمل سازنده، ابراز کرد: ارائه نظرات مخالف و انتقاد در بسیار از موارد موجب سازندگی می شود و مسئولان باید از انتقاد دیگران از تصمیمات آن ها استقبال کنند.

نوروزی_ استان ایلام

234166

مطالب مرتبط