مدیرکل محیط زیست لرستان:

طرح زمستانه حمایت از حیات وحش لرستان اجرایی خواهد شد

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: طرح  حمایت از حیات وحش لرستان به مدت دوماه با مشارکت سازمان جنگلبانی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و فعالان محیط زیست با هدف تهیه خوراک، امنیت و نصب نشانک برای کنترل و سرشماری اجرا خواهد شد.

تصویر طرح زمستانه حمایت از حیات وحش لرستان اجرایی خواهد شد

لرستان ـ مهرداد فتحی بیرانوند؛ مدیرکل محیط زیست لرستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون خبر از اجرای طرح ویژه زمستانه حمایت از حیاط وحس لرستان داد و گفت: طرح حمایت از حیات وحش لرستان بصورت سراسری اجرا خواهد شد. این طرح با هدف تامین خوراک، امنیت و نشانک گذاری انجام می شود.

وی افزود: طرح حمایت از حیات وحش لرستان به مدت دوماه با مشارکت سازمان جنگلبانی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و فعالان محیط زیست با هدف تهیه خوراک، امنیت و نصب نشانک برای کنترل و سرشماری اجرا خواهد شد.

فتحی بیرانوند در ادامه بیان کرد: طرح حمایت از حیات وحش لرستان در مناطق کوهستانی ازنا، الیگودرز، خرم آباد، الشتر و دشت بروجرد اجرا می شود.

وی با اشاره به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش برای تأمین منابع غذایی گفت: برنامه توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور حیات وحش وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: علوفه کافی در راستای توزیع در مناطق تحت مدیریت استان تهیه شده و در مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه روبرو شوند توسط محیط بانان در این زیستگاه‌ها توزیع می‌شوند.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: علوفه دهی به حیات وحش در فصل زمستان به دلیل برف و کولاک انجام می‌شود تا تغذیه حیات وحش مناطق با مشکلی مواجه نشود.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234065