قالیباف در پاسخ به تذکر مفتح:

نمایندگان تا فردا فرصت ثبت یشنهادات بودجه‌ای دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امکان ثبت پیشنهادات نمایندگان درباره لایحه بودجه تا ساعت ۸ صبح فردا امکان پذیر است.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در تذکری، گفت: در حال حاضر سامانه پیشنهادات طوری تنظیم شده که نمایندگان فرصت ثبت پیشنهادات را تا ۸ صبح فردا دارند و این در حالی است که ما رسیدگی به بودجه و پیشنهادات را آغاز کرده ایم و این موضوع مبنای آیین نامه ای ندارد.

وی افزود: به نظر می رسد که شکل آیین نامه رعایت نشده و نحوه رسیدگی به بودجه ایراد آیین نامه ای دارد و باید مذاکرات را قطع کرده و به تذکر توجه کنیم.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که وقتی تا فردا صبح فرصت پیشنهادات است، رسیدگی در حال حاضر چه معنایی دارد؟، اظهار داشت: اگر مجلس موضوعی را تصویب کرد قبل از اینکه نماینده ای بتواند پیشنهادش را ثبت کند، عملاً پیشنهاد بلااثر می شود.

مفتح تاکید کرد: خواهش می کنم شکل را رعایت کنید، چرا که رعایت شکل آیین نامه نیز موضوعیت دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر او، گفت: این موضوع، موضوع مهمی است و از نمایندگان خواهش می کنم توجه کنند چون ممکن است که برای سایر نمایندگان نیز این سوال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از شروع جلسه «امیرآبادی» عضو هیئت رئیسه مجلس اشاره کرد که در تبصره های مربوط به ردیف های درآمدی، اگر پیشنهادی وجود دارد، نمایندگان می توانند ثبت کنند و اگر تاکنون امکان ثبت را نداشتند می توانند تا فردا ۸ صبح آن را ثبت نمایند، و فردا حتما به این پیشنهادات رسیدگی می شود.

233951