رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مطرح کرد:

کردستان در بحث معادن طلا و آهن بسیار غنی است/ لزوم انتقال سرمایه های بانکی به این استان

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: کردستان در بحث معادن بسیار غنی است و وجود معادن طلا و آهن می تواند باعث توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان شود.

تصویر کردستان در بحث معادن طلا و آهن بسیار غنی است/ لزوم انتقال سرمایه های بانکی به این استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، جمشید انصاری؛ رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان این استعداد را دارد که سهم سرمایه گذاری و پس انداز بانکی بالایی را داشته باشد، ولی قضیه عکس این موضوع است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: از سوی دیگر باید با تشکیل کارگروه های مختلف، اعتبارات ویژه ای برای استان کردستان در نظر گرفته شود و همچنین باید تلاش کنیم که منابع مالی کردستان از کاستی خارج شوند.

انصاری با اشاره به لزوم پرداخت تسهیلات یارانه ای و... در کردستان برای جذب سرمایه گذاران به این استان، عنوان داشت: باید بتوانیم به معنای عملی و واقعی از سرمایه گذاران در کردستان حمایت داشته باشیم تا مانع خروج آنها از این استان شویم بنابراین از بانک مرکزی و بانک های عامل درخواست می کنیم که در این مساله توجه و دلسوزی بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: خوشبختانه از زمان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور تاکنون 420 جلسه در این راستا در استان کردستان تشکیل شده است که در این جلسات موضوعات بسیار مختلفی بین اعضای این ستاد تبادل نظر شده است.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با این وجود برخی از مشکلات توپوگرافی در کردستان انجام برخی از کارها همانند کشاورزی را در این استان سخت نموده است برای مثال در این منطقه برخلاف دیگر نقاط کشور شاهد دشت های محدود هستیم و از سوی دیگر همین دشت ها در ارتفاعات قرار گرفته اند که این امر انجام کارهای زیربنایی را برای ما سخت کرده است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: استان کردستان از لحاظ آبیاری نوین در بخش کشاورزی پایین تر میانگین کشوری است که باید با اقدامات خود این جایگاه را ارتقا دهیم.

انصاری در پایان سخنان خود تاکید کرد: با این وجود کردستان در بحث معادن بسیار غنی است و وجود معادن طلا و آهن می تواند باعث توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان شود.

آیین مهر ـ استان کردستان

233731