بهرامی: مدیرشهرسازی منطقه 5 شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با پرسون

از خواستن تا توانستن / روایتی شنیدنی از پاکبانی که مدیر شد

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه گفت: در هر سمت و مقام و منصبی که باشم تنها هدفم خدمت گذاری به مردم است و خواسته قلبی من این بوده است که انسان مثمر ثمری باشم چه در لباس پاکبانی و چه در مقام مدیریت تمام تلاش خود را کرده‌ام که خالصانه انجام وظیفه کنم.
تصویر از خواستن تا توانستن / روایتی شنیدنی از پاکبانی که مدیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی یکی از چیزهایی که بشر به دنبال آن هست، موفقیت و تلاش برای رسیدن به هدف والا می‌باشد بشر رو به سوی موفقیت دارد و مشتاقانه سعی و تلاش می‌کند تا آن را از آن خود کند.

وقتی خواسته‌ای را با تلاش و پشتکار به دست می‌آوریم، به خود افتخار کرده، حس خوبی به ما دست می ‌دهد و به مرحله بالاتری از مهارت، احترام و فرصت‌ها گام می‌گذاریم. داشتن بعضی چیزها در زندگی الزامی است بیشتر مردم با شور و شوق فراوانی شروع به کار می‌کنند اما چند روز بعد، دلسرد می‌شوند و کم کم از آن کار دست می کشند..

در جامعه ما هستند افرادی که با تلاش و کوشش و اراده فولادین خود توانسته‌اند موفقیت‌های بیشماری را به دست آورند وحید بهرامی یکی از این افراد در جامعه است که توانسته است با تلاش و کوشش خود به موفقیت‌های دست پیدا کند.

مهندس وحید بهرامی که یک پاکبان بوده است و در حال حاضر مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه می‌باشد، جوانی دهه شصتی که با تلاش و اراده خود توانسته است به مدارج بالایی دست پیدا کند برای در جریان قرار گرفتن مسیر زندگی وی درخواست مصاحبه‌ کوتاهی با وی داشتم بسیار انسان صبور و با وقاری هستند با توجه به مشغله زیاد با روی گشاده پذیرای ما بودند.

برای مصاحبه با وی ملاقات کوتاهی با ایشان ترتیب دادم، با انسان خوش برخوردی روبرو شدم و تنها چیزی که در بدو دیدار با وی برایم جالب بود و توجه م را جلب کرد احترام به ارباب رجوع و تعداد افرادی بود که برای انجام کار به او مراجعه می‌کردند؛ با صبوری و طمأنینه خاصی کار این افراد را انجام میداد فرصتی خوبی برایم بود تا چیزهای از او بیاموزم بعد از وقفه نیم ساعته و اتمام کارش، گفت‌وگوی کوتاهی با وی داشتم برایم جالب بود که کمی در خصوص فعالیت‌هایشان برایم بگوید.

گفتگویمان را با معرفی شما و شرح مختصری از فعالیت های که انجام دادید آغاز میکنیم.

بنده مهندس وحید بهرامی هستم فرزند شهید سردار حاج کریم بهرامی اهل شهر نقده آذربایجان‌غربی که از اواخر سال 1368 در شهرداری ارومیه فعالیت کاری خود را شروع کردم و در حال حاضر در سمت مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه مشغول به خدمت‌گذاری هستم.

بهرامی ادامه داد: با سختی بسیار توانستم در شهرداری ارومیه کاری برای خود فراهم کنم و از اواخر سال 86 به عنوان پاکبان مشغول به کار شدم و در طول سه سال در خیابان‌های عمار، باهنر، کوهنورد مشغول به پاکبانی و جارو کشیدن خیابان‌های ارومیه بودم.

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه می‌گوید: همزمان با پاکبانی و کار و فعالیتم در این عرصه، با مشقت‌های زیاد، مشغول به تحصیل شدم و در دانشگاه به ادامه تحصیل پرداختم.

وی اضافه کرد: همزمان که من در شغل پاکبانی و مشغول به جارو کشیدن خیابان‌ها بودم پدرم در قید حیات بود و فرمانده تیپ عملیاتی مهاباد بودند اما هرگز نخواستم از موقعیت پدرم به نفع خود استفاده کنم در درجه اول به لطف خدا متکی بودم و مراحل بعدی روی پای خودم ایستادم و با اراده قوی و پشتکار سعی کردم درجات موفقیت را کسب کنم.

بهرامی می‌گوید: هیچ گاه برای رسیدن و دست یافتن به موفقیت از کسی کمکی درخواست نکردم و با لطف الهی توانستم بر مشکلات و موانع زندگی فایق آیم و به موفقیتهای دست پیدا کنم و همچنان تلاش می‌کنم که در این مسیر موفقیت را ادامه دهم.

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه با ابراز تاسف می‌گوید : سال 91 پدرم شهید شد و با از دست دادن پدرم دگرگونی خاصی در احوالات من به وجود آمد و تنها هدفم در آن زمان پیشرفت و کسب موفقیت بود تا بتوانم خالصانه خدمت کنم تا شرمنده خون پاک شهدا و پدرم نشوم .

بهرامی اضافه کرد: در طول مدتی که پاکبان بودم توانستم مدرک کارشناسی خود را در رشته عمران به دست آورم و دوباره ادامه تحصیل دادم و در حال حاضر دانشجوی مقطع دکترا معماری در دانشگاه شبستر مشغول به تحصیل هستم.

وی می‌گوید: در دانشگاه قاضی طباطبایی و دانشگاه آفاق ارومیه در رشته معماری مشغول به تدریس هستم و تمام این موقعیت‌ها را با زحمت و تلاش فراوان و با مشقت‌های زیاد به دست آوردم و در مسیر راه اگرچه خسته می‌شدم اما ناامید نبودم و با امیدواری بسیار مسیر رسیدن به اهدافم را طی کرده و خواهم کرد.

وی از پستهای سازمانی خود بعد از اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌گوید که مسوول ناحیه پسماند ارومیه، رییس پلیس ساختمان منطقه 2 و 3 و رییس سد معبر ارومیه بوده و هم اکنون در سمت مدیریت شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه مشغول به خدمت‌ گذاری است.

بهرامی می‌گوید: در هر سمت و مقام و منصبی که باشم تنها هدفم خدمت گذاری به مردم است و خواسته قلبی من این بوده است که انسان مثمر ثمری باشم چه در لباس پاکبانی و چه در مقام مدیریت تمام تلاش خود را کرده‌ام که خالصانه انجام وظیفه کنم .

بنده در این سمت توانسته‌ام با تلاش همکاران تا حدودی از مشکلات گره‌گشایی کنم بازگشایی مسیر 24 متری تعاون، حل و فصل مشکلات تعاون کوثر است که چندین سال این پرونده راکد بود و توانستیم مشکلات این اعضا را رفع کرده تا این افراد بتواند به حق و حقوق خود دست پیدا کنند.

وی یکی از اولویت های شغلی و شخصیتی خود را تکریم ارباب رجوع عنوان می‌کند و می‌گوید: هدف اصلی حل مشکلات مردم و جلب رضایت آنان است.

وی در ادامه صحبت‌هایش به رفتار مردم داری شهردار سابق ارومیه شهید باکری اشاره کرده و می‌گوید از زمانی که در شهرداری مشغول به خدمت شدم تنها کسی را که الگوی خود قرار دادم رفتار و اخلاقیات شهید بزرگوار مهدی باکری بود که از دوران کودکی تا جوانی پدر شهیدم همیشه از ایشان به نیکی یاد می‌کرد و رفتار و منش ایشان انگیزه‌‌ای شده است برای بنده که بخواهم ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشم و برایم افتخاری ارزشمند است که بتوانم ایشان را الگو قرار داده و از منش و رفتار ایشان درس بگیرم و بتوانم خالصانه خدمت‌گذار این ملت بوده و خون پاک این شهدای گران قدر را پایمال نکنم و شرمنده این بزرگواران نشوم.

از وی در مورد اهدافش می‌پرسم که چه عاملی باعث شد از پاکبانی خود را به مدیریت و درجات بالاتر برساند؟

وی با بیان جمله‌ای از پدر بزرگوار شهیدش جواب سوالم را می‌دهد و می‌گوید: از همان زمانی که به عنوان پاکبان وارد شهرداری شدم و لباس پاکبانی را برتن و جارو را بر دست گرفتم پدرم سفارشی بر من کرد و ایشان تاکید می‌کرد در هر مقام و شغلی که هستی همیشه مردم را در نظر داشته باش و تنها چیزهای که از ایشان آموختم خدمت برای مردم بود و همیشه خاطراتی که از دوران خدمت خود تعریف می‌کرد در خصوص مردم داری و یاری رسانی به مردم بوده است .

بهرامی خاطره‌ای از پدر خود بیان می‌کند که در عملیاتی که داشتند، در مسیر با پیر مرد و پیر زنی در زمین کشاورزی مواجه می‌شوند که مشغول به برداشت نخود از زمین دیم بودند که کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بود که با کمک سربازان در عرض یک ساعت توانسته بودند به برداشت محصول آنان کمک کنند و دل آنان را شادکنندو خدمتی به عزیزان داشته باشند.

وی می‌گوید: پدر شهیدم همیشه تاکید می‌کردند عملکرد مسوول در افکار مردم بسیار تاثیر گذار است و این عملکرد باعث خواهد شد که مردم افکار مثبتی به نظام داشته باشد و براین اساس سعی کرده‌ام از رهنمودهای پدر بزرگوار استفاده کرده و شاکله شغل خود قرار دهم و این پتانسیل را در خود دیدم که توانایی انجام کار را دارم تا خدمت گذار مردم باشم و هرگز از ادامه مسیر موفقیت ناامید نخواهم شد.

گفت‌وگو از رقیه وکیلی

انتهای پیام/

233669