۱۰ عادتی که هر کسی را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد

عادت‌های منفی همیشه باعث می‌شوند که انسان از هدف‌های خود که در ذهن دارد دورتر و دورتر شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، مردم فکر می‌کنند موفقیت از عوامل بیرونی به دست می‌آید و آن‌ها تصور می‌کنند افرادی که موفق هستند، برای کسب درآمد بیشتر کار کرده اند، امّا این تنها نیمی از ماجراست و نیمه دیگر این است که افراد موفق فقط وقت خود را در دفتر نمی گذرانند و آن‌ها از عادت‌هایی که مانع موفقیتشان می‌شود اجتناب می‌کنند و در واقع, موفقیت خارجی آن‌ها تقسیم کار سخت داخلی و خارجی است که به عنوان مثال؛ سوال " آیا من همان عادت‌های یک فرد موفق را دارم؟ " به عنوان یک کار سخت داخلی محسوب می شود.

اگر می‌توانید تصور کنید که یک کارآفرینی که متخصص نیست تصمیم بگیرد که روز خود را دقیقا مثل شما سپری کند و یا این که شما در مسیر موفقیت هستید و نمی‌توانید آن طور که باید در این مسیر موفقیت باشید پس مشکل خود را پیدا کرده اید.

افراد موفق، قول خود را پشت گوش نمی‌اندازند، فست فود نمی‌خورند و قطعا دیگران را به خاطر بدبختی‌های خود سرزنش نمی‌کنند.

برای موفقیت باید این ۱۰ عادت را کنار بگذارید.

وعده‌های سر خرمن دادن

شما نماینده تجارت خود یا شرکتی هستید که در آن کار می‌کنید و اگر به قول داده شده عمل نکنید، وجهه شما و شرکتتان خدشه دار می‌شود.

وقتی کسی به شما می‌گوید کاری انجام می‌دهد و این کار را نمی‌کند آیا می‌خواهید از آن‌ فرد درخواست کنید که دوباره این کار را انجام دهد؟ خیر و همین مورد درباره شما نیز صدق می‌کند.

با جدی گرفتن برنامه روزانه خود از دادن وعده‌های پوچ خودداری کنید و هر بار که قول می‌دهید کاری را انجام می‌دهید آن را در دفتر و یا تقویم خود یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید و وقتی هم قول دادید که کاری را تا تاریخ معینی انجام می‌دهید، آن کار را انجام دهید.

مقصر دانستن دیگران

وقتی همه چیز اشتباه پیش می‌رود، تقصیر همکار، دوست یا خانواده شما نیست، چرا که وقتی دیگران را به خاطر بدبختی‌ها یا موفق نشدن خود مقصر می‌دانیم، انتظار داریم که افراد دیگر دلیل موفقیت ما باشند.

موفقیت, موضوعی درونی است و این انتخاب ماست که طبق عادت افراد موفق زندگی کنیم.

به جای این که دیگران را سرزنش کرده و تعجب کنیم که " چرا این شخص با من این کار را کرد؟ " می‌توانیم سوال را به " چگونه می‌توانم از تکرار این اتفاق جلوگیری کنم؟ " تغییر دهیم.

منتظر زمان مناسب بودن

" وقتی آماده بودم " تله رایجی است که افراد ناموفق در آن می‌افتند و ما به جای این که خودمان یک علامت بسازیم منتظر علامت هستیم.

این ایده که ما روزی آماده خواهیم بود، امّا اکنون نیستیم مانند سرابی است که هرچه فکر می‌کنید شما به آن نزدیک‌تر می‌شوید و آن از شما فاصله می‌گیرد و اگر منتظر زمان مناسب برای رسیدن به هدفتان باشید، فرصت را از دست خواهید داد.

احساس این که آماده نیستیم منطقه امن ما است که سعی در حفظ امنیت ما دارد و این منطقه امن به ما می‌گوید که اگر در این حباب بمانیم، اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

سوال این جاست که اگر منطقه امن خود را ترک و مرز‌های خود را رد کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

در پاسخ باید گفت، که زمین جدید، فرصت‌های جدید و طلای جدید کشف می‌کنیم و اینجاست که افراد ناموفق عقب می‌مانند و هر زمان که عصبی شدید از خود بپرسید " آیا من فقط ترسیده ام؟ "

صحبت کردن درباره اهداف و تعیین نکردن آن‌ها

آیا تا به حال به کسی گفته اید که برنامه‌ای برای انجام کاری دارید و چند ماه بعد که او را دیدید، هیچ پیشرفتی نکرده باشید؟ و این فرد از شما بپرسد که برنامه شما چگونه پیش می‌رود و شما چیزی برای نشان دادن آن نداشته باشید؟ وقتی ما به جای تعیین اهداف، فقط درمورد اهداف خود صحبت می‌کنیم، این همان اتفاقی است که می‌افتد.

برای تعیین اهداف، مهندسی معکوس راه خود را از ابتدا تا انتها شروع کنید.

اگر می‌خواهید امسال درآمد ۱۰۰ هزار دلاری داشته باشید، هر ماه چقدر باید پول کسب کنید تا به آن هدف برسید؟

برای رسیدن به آن هدف، ماهانه به چند مشتری دیگر نیاز دارید؟ تعیین اهداف، به طور خاص اهداف هوشمندانه، یک معادله ریاضی است که هدف بزرگ شما را به عملی روزمره و در نهایت، آن را به واقعیت تبدیل می‌کند.

عقب انداختن کار‌ها

به تاخیر انداختن یک تمایل جالب است و ما تعلل می‌کنیم، زیرا احساس آن از کار بهتر است، امّا بعد از آن، به دلیل کار نکردن احساس وحشت می‌کنیم و این باعث می‌شود احساس موفق نبودن، بی لیاقتی و شکست کنیم.

آیا تا به حال شده است که تمام روز خود را به شغل یا موضوع موردعلاقه اختصاص داده باشید و سرانجام از خود بپرسید " من کل روز خود را هدر داده ام؟ "

وقتی دنبال عمل و رویاهایمان می‌رویم، احساس خوبی داریم و وقتی احساس خوبی داشته باشیم کار‌های بیشتری انجام می‌دهیم و وقتی اقدامات بیشتری انجام می‌دهیم به اهد اف واقعیت می‌بخشیم.

شک داشتن به خود

نحوه برخورد با شک و تردید همان چیزی خواهد بود که یا شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهد و یا از آن دور می‌کند و اگر هنوز موفق نشده اید، بیشتر از این که به خود اعتقاد داشته باشید، به خود شک و تردید دارید و تردید‌ها باعث ترس می‌شوند و ترس ما را راکد نگه می‌دارند.

برای جلوگیری از راکد ماندن، باید بزرگ‌ترین طرفدار خود شوید و باید کسی باشید که بیشترین اعتقاد را به خود دارید.

برای خودتان ریشه بگیرید، ریسک کنید و خود را به سمت جلو بکشید چرا که با این کار موفقیت جدیدی را می‌چشید که قبلا هرگز نچشیده و ندیده اید. زیرا همه افراد موفق در زندگیشان بیش از دیگران به خود اعتقاد دارند.

مقایسه کردن خود با دیگران

مسئله مقایسه کردن خود با شخص دیگر این است که شما فصل ۱ خود را با فصل ۲۰ دیگران مقایسه می‌کنید.

اگر از خود می‌پرسید که چرا به اندازه وارن بافت موفق نیستید، باید گفت به این دلیل است که شما تازه کار خود را شروع کرده اید و او دهه‌ها بیشتر از شما کار کرده است و " مقایسه دزد شادی است. "

آن چه که ما از زندگی کارآفرینان موفق می‌بینیم، یک حلقه برجسته است و ما می‌توانیم سخنرانی‌های اصلی، نامزد شدن برای دریافت جایزه‌های مختلف و جلد مجله را ببینیم.

همه ما اوقاتی که کارآفرین, صرف سخت کار کردن خود می‌کند و همچنین گام برداشتن کوچک این کارآفرینان در مسیر درست خود را نمی‌بینیم. بنابراین, به یاد داشته باشید که همه افراد باید از جایی شروع کنند.

مراقب سلامتی نبودن

افراد موفق وقتی از توانایی تولید و تمرکز کردن برخوردار هستند اهمیت سلامتی خود را می‌دانند و به خاطر داشته باشید, اگرشما برای تامین سوخت بدن غذا نمی‌خورید، نمی‌توانید کار خود را انجام دهید و یا برای مدت طولانی تمرکز کنید.

همان طور که درآمد خود را ارزیابی می‌کنید به رژیم خود نگاه کنید و همان طور که باید برای پرداخت صورتحساب خود درآمد کسب کنید، باید آن چه که برای تامین مواد ضروری بدن شما نیاز است را برآورده کنید تا بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید چرا که قرار است بدنتان از جایی که امروز هستید تا جایی که می‌خواهید تا یک سال دیگر باشید شما را همراهی کند و برای این منظور حتما باید با آن به طور صحیح رفتار کنید تا بتوانید به آرامی این مسیر را سپری کنید.

تسلیم شدن در مواجه شدن با سختی‌ها

موفقیت یک شبه یک افسانه است و موفقیت‌های یک شبه اوج و نتیجه سال‌ها تلاش و سخت کار کردن است که ناگهان در کانون توجه قرار گرفته است و اگر می‌خواهید موفقیت کسب کنید، باید تمایل داشته باشید که ماه‌ها و حتی سال‌ها قبل از گرفتن طلا مقاومت کنید.

پایداری, یک ذهنیت است و این یک تغییر و درک است که هر روز شما به هدف نهایی خود نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوید تا زمانی که برد خود را به دست می‌آورید.

فراموش کردن یادگیری مداوم

حتی در ۹۹ سالگی، هنوز همه چیز را نمی‌دانید و اگرچه درک شما از دنیای تجارت به مراتب بیشتر از یک جوان ۲۰ ساله است امّا هنوز دانش بیشتری وجود دارد که هنوز یاد نگرفته اید.

افراد موفق می‌دانند که موفقیت آن‌ها با تحصیلاتشان مرتبط است و این بدان معنا نیست که آن‌ها در حال پیگیری مدارک دانشگاهی و دکترا هستند و بدین معنی است که آن‌ها کتاب می‌خوانند، در کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند و راه‌هایی برای بهتر شدن در کار خود را پیدا می‌کنند.

اگر منتظر موفقیت هستید، این راه, درست در مقابل شماست و موفقیت آن طرف عادت‌های بد است که شما با صبر و حوصله منتظر تغییر هستید تا بتوانید در مسیری که لیاقت دارید، قدم بگذارید.

232700