نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون تشریح کرد:

دستاوردهای حوزه کشاورزی؛ از خودکفایی تا مقابله با تحریم‌ها

امروز در عرصه کشاورزی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای در کشاورزی به ۵۰ نوع نوآوری و فناوری دست یافته‌ایم که می‌تواند در عرصه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری اثر گذار باشد. این فناوری می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها و وابستگی به خارج از کشور بیمه کند و قاعدتاً هر قدر کشاورزی پیشرو را داشته باشیم می‌توانیم اشتغال‌زایی بهتر و ارتقا اقتصادی بهتری را داشته باشیم.
تصویر دستاوردهای حوزه کشاورزی؛ از خودکفایی تا مقابله با تحریم‌ها

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دستاوردهای جدید در حوزه کشاورزی عنوان کرد: امروز در عرصه کشاورزی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای در کشاورزی به ۵۰ نوع نوآوری و فناوری دست یافته‌ایم که می‌تواند در عرصه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری اثر گذار باشد.

نقدعلی ادامه داد: این فناوری می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها و وابستگی به خارج از کشور بیمه کند و قاعدتاً هر قدر کشاورزی پیشرو را داشته باشیم می‌توانیم اشتغال‌زایی بهتر و ارتقا اقتصادی بهتری را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در سال جهش تولید هستیم و تولید بهتر و بیش‌تر بدون فناوری و علم، آن هم فناوری‌های نو مانند فناوری هسته‌ای و نانو امکان‌پذیر نیست، گفت: زمانی که از نظر فناوری، کشاورزی پیشرو را سرلوحه کارمان قرار دهیم مسلماً تولید بیش‌تری خواهیم داشت و وقتی تولید بالا باشد وابستگی‌ها تقلیل خواهد یافت و انگیزه‌ها برای ورود به عرصه کشاورزی بیش‌تر خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم بحث کمبود آب است به همین دلیل نیاز است که از ارقام کم مصرف که آب کمتری مصرف کند و محصول بیش‌تری تولید کند، استفاده شود از این رو می‎‌توان از اصلاح نژادها در این زمینه بهره برد. خوشبختانه پیشرفت‌های اعجاب آوری که توسط مراکز و متخصصین اصلاح نژاد رقم خورده است که قطعاً در قطع وابستگی و ارتقا خودکفایی ما اثر مستقیم خواهد گذاشت.

محمدتقی نقدعلی در پایان تشریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم بحث وابستگی ارزی است یقیناً این فناوری‌ها می‌تواند ما را در تولید داخلی خودکفا کند و وابستگی ارزی ما را به خارج از کشور از بین ببرد.

233606