مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در گفت وگو با پرسون:

گام بلند صنعت داروسازی در راستای جهش تولید

در سال جاری ۱۶۸ محصول را به بازار عرضه کردیم که 40 محصول از این ۱۶۸ محصول برای اولین بار به بازار دارویی کشور عرضه شد و این‌ محصولات مجموعاً بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

پویا فرهت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص محصولات دارویی شستا گفت: در سال جاری ۱۶۸ محصول را به بازار عرضه کردیم که 40 محصول از این ۱۶۸ محصول برای اولین بار به بازار دارویی کشور عرضه شد که این محصولات شامل مواد اولیه‌ای که پیش از این وارد کشور می‌شد، محصولات نهایی که از این مواد اولیه تهیه می‌شد و محصولات نهایی که به صورت مستقیم از خارج از کشور وارد می‌شد، می‌باشند و این‌ محصولات مجموعاً بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

فرهت در ادامه اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در دست داریم که پروژه‌های بهبود، نوسازی و توسعه هستند و در زیرمجموعه شرکت‌های‌مان انجام می‌شوند. علاوه بر این یکسری پروژه‌های R&D محور داریم که محصولات متعددی را به سبد محصولات‌مان اضافه کرده و به بازار دارویی کشور نیز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین تصریح کرد: هر هفته یا هر ماه تعدادی از این پروژه‌ها به پایان و به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای جهش تولید نیز طبق برنامه‌ای که از اول سال داشته‌ایم مقدار تولیدمان حداقل ۲۰ درصد بیش‌تر از سال گذشته بوده است.

233212