جوجه ریزی ۲۰ هزار قطعه مرغ اجدادی نژاد آرین در آذربایجان‌غربی


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه ۲۰ هزار قطعه مرغ اجداد توسط شرکت زنجیره ای در ارومیه جوجه ریزی کرده است یک واحد دیگر تا آخر امسال به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در شهرستان بوکان جوجه ریزی خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌‍‌غربی، یوسفی با اشاره به جوجه ریزی ۲۰ هزار قطعه مرغ اجدادی نژاد آرین در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۰ هزار قطعه مرغ اجداد توسط شرکت زنجیره ای در ارومیه جوجه ریزی کرده است یک واحد دیگر تا آخر امسال به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در شهرستان بوکان جوجه ریزی خواهد کرد.

وی افزود: ۳ واحد مرغ مادر در استان نیز اقدام به جوجه ریزی آرین کرده اند که طی یکسال اخیر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه تولید خواهد شد که از تولید این جوجه ها ۱۷ درصد جوجه یک روزه کشور در این استان تولید خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: مرغ آرین نژاداصیل ایرانی است که پرورش آن ازچندسال پیش با هدف خودکفایی درتولید وتقویت امنیت غذایی مردم آغازشده است.

خاطرنشان می‌شود این جوجه ها قراراست منبع اصلی تولید وپرورش مرغ های آرین در کشور باشند. در حال حاضر در ۵ سالن و در ۴ خط C,D,B,A پدری و مادری , ۳۹ هزارو ۸۹ قطعه جوجه ریزی در یک ماه اخیر داشته است.

انتهای پیام/

233579