مدیرکل امور بانوان  استانداری لرستان:

پنج طرح اشتغال زایی بانوان در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: پنج طرح  اشتغال زایی بانوان با هدف حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و استخدام زنان  بی سرپرست اجرایی می شود.

ناهید پرویزپور مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری لرستان در گفت وگو با خبرنگارسایت خبری پرسون، از تاسیس پنج طرح اشتغال زایی بانوان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نوروز ۱۴۰۰ را با افتتاح پنج طرح اشتغال زایی بانوان در سراسر لرستان آغاز خواهیم کرد. این طرح ها در پنج شهر استان اجرایی می شود.

وی افزود: طرح های اشتغال زایی بانوان با هدف حمایت از مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و استخدام زنان بی سرپرست اجرایی می شود. نوروز ۱۴۰۰ را با شعار حمایت از برابری زنان در اشتغال جامع شروع خواهیم کرد.

پرویزپور با اشاره به راه اندازی کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی‌اجتماعی زنان، تقویت و افزایش مشارکت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، مهارت‌آموزی، خدمات مشاوره و مهارت‌های زندگی است.

وی با بیان اینکه تا کنون در پنج شهرستان لرستان کانون‌های بانوان راه‌اندازی شده‌است، افزود: تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت این تعداد افزایش یابد.

پرویزپور، با اشاره به افزایش حضور بانوان در فعالیت‌های مدنی و اجتماعی در استان، بیان داشت: ۱۲۲ سازمان مردم نهاد با مدیریت زنان اداره می‌شود و تعداد ۳۱ سمن به طور خاص و ویژه به مسائل تخصصی بانوان می‌پردازد.

پرویزپور با اشاره به شیوع بیماری کرونا تعدادی از مشاغل خانگی و کسب و کارهای زنان سرپرست خانوار روستایی آسیب دیدند، افزود: در همین راستا با همکاری جهاد‌کشاورزی و با تامین مبلغ یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای تعداد ۱۵ کارگاه تجهیزات خیاطی و بسته‌بندی موادغذایی و فرآوری در سه شهرستان ازنا، الیگودرز و بروجرد راه‌اندازی و ۱۵۰ نفر مشغول به فعالیت شدند.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

233472