طرح ویژه حمایت از ورزش بانوان لرستان انجام می شود

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: طرح ویژه حمایت از ورزش بانوان در روز های آینده اجرا می شود. طرح ویژه حمایت از  ورزش بانوان باعث رونق و بهتر دیده شدن ورزشکاران زن استان می شود. 

حشمت الله امان الهی مدیر کل سازمان ورزش و جوانان لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، خبر از طرح ویژه حمایت از ورزش بانوان داد و گفت: طرح ویژه ای برای ورزش بانوان استان در نظر گرفته ایم که در روز های آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ورزش بانوان در لرستان ضعیف بوده و حمایتی از آن نشده است. طرح ویژه حمایت از ورزش بانوان باعث رونق و بهتر دیده شدن ورزشکاران زن استان می شود.

امان الهی در ادامه گفت: از اهداف این طرح می توان به تامین تجهیزات ورزشی، تجهیز سالن های ورزشی، افزایش سالن های مخصوص بانوان، برگزاری اردو های ورزشی، اجرای مسابقات استانی جهت تقویت تیم ورزش بانوان استان و برگزاری همایش و سمینار در غرب کشور می توان اشاره کرد.

وی یاد آور شد: هیات‌های ورزشی عملکرد ضعیفی در بخش بانوان داشته‌اند بنابراین ورزش زنان باید با کار و تلاش بیشتر، رونق بگیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد : چنانچه بانوان ورزشکار بیشتر تلاش کنند و پای کار باشند می‌توانیم تا ۵۰ درصد اعتبارات ورزش را نیز به این قشر اختصاص دهیم.

این مسئول با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان را بررسی و موانع را شناسایی کرد، اظهار کرد: بنابراین همه هیات‌های ورزشی باید کمیته همگانی خود را فعال و ورزشکاران بیشتری را شناسایی کنند و از سویی سلامت جامعه را ارتقا دهند.

امان‌الهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه لرستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی بانوان استعدادهای خوبی دارد که در صورت حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر، موفقیت‌های بزرگی در سطح قهرمانی ملی و بین المللی حاصل می‌شود، ابراز داشت: فرآیند پرداخت اعتبارات به هیات‌های ورزشی نیز دقیق و شفاف شده است تخصیص کمک‌های مالی به هیات‌ها با اقدامات کارشناسی صورت می‌گیرد.

​وی تصریح کرد: باید برای ورزش سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرد تا از این طریق، روحیه نشاط و امید بین خانواده و بانوان ایجاد شود که بانوان می‌توانند با برنامه‌ریزی هوشمندانه در این مسیر، جایگاه خود را ارتقا دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: کرونا ورزش را به درون خانه‌ها برد که امیدواریم پس از پایان اپیدمی، این مهم تداوم داشته باشد.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

232730