دو مرکز بزرگ بهداشت و آموزش در شرق و غرب لرستان تاسیس خواهد شد

فرمانده سپاه استان لرستان گفت: دو مرکز بهداشت و آموزش در منطقه شرق و غرب لرستان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شبکه بهداشت و هلال احمر لرستان با هدف ارائه خدمات یک پارچه درمانی و آموزشی به روستاهای لرستان و استان های همجوار در نوروز ۱۴۰۰ تاسیس خواهد شد.

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، خبر از تاسیس دو مرکز بهداشتی و آموزشی در لرستان داد و گفت: دو مرکز بزرگ بهداشتی و آموزشی در شرق و غرب لرستان تاسیس خواهد شد. همچنین سپاه لرستان برنامه هایی را با هدف همیاری شبکه بهداشت درمان و هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۰ اجرا خواهد کرد.

وی افزود: دو مرکز بهداشت و آموزش شرق و غرب لرستان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شبکه بهداشت و هلال احمر لرستان با هدف ارائه خدمات یک پارچه درمانی و آموزشی به روستاهای لرستان و استان های همجوار در نوروز ۱۴۰۰ تاسیس خواهد شد.

کشکولی در ادامه بیان کرد: سپاه لرستان برنامه هایی با هدف تامین امنیت بهداشتی، تامین کالای اساسی برای مستضعفین، همیاری هلال احمر، ارائه خدمات بهداشتی و دارویی در نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات ویژه به منطقه ماهرو یادآور شد: تا کنون در این منطقه کوهستانی و محروم، جاده‌سازی و برق‌رسانی این منطقه شده است و سپاه پاسداران با کمک دولت و خیرین مشکلات این منطقه را در راستای تعلیم و تربیت، سلامت و بهداشت، زیرساخت و اشتغالزایی اقدام خواهد شد.

فرمانده سپاه لرستان در ادامه اظهار داشت: طرح ساخت مخزن آب در این منطقه چهار ماهه تکمیل خواهد شد و در زمینه برق‌رسانی نیز در یکی از روستاهای این منطقه با پنل خورشیدی برق‌رسانی به ۱۲ خانه می‌شود.

کشکولی با بیان اینکه همچنین به هر خانوار این روستا نیز یک یخچال اهدا خواهد شد، ادامه داد: در زمینه راهسازی و آسفالت این منطقه اقدامات لازم انجام خواهد شد خانه عالم، مسجد و خانه بهداشت نیز در این منطقه احداث خواهد شد و اکنون در روستای فرهنگه نیز یک حسینیه راه‌اندازی می‌شود.

مهدی بیرانوند روژمان_ استان لرستان

233240