امکانات مناسب‌سازی را در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه‌های مترو مدنظر قرار داده‌ایم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: همه امکانات مناسب‌سازی را در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه‌های مترو مدنظر قرار داده‌ایم؛ اگر چه این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مناف هاشمی امروز در حاشیه افتتاح دو ورودی در ایستگاه های بسیج و میدان صنعت گفت: حدود ۳۱ رام قطار معادل ۲۱۰ واگن به دلیل تعمیرات اساسی از چرخه فعالیت خارج شده و همچنین ۱۱ رام نیز که در حال فعالیت هستند نیاز به تعمیرات اساسی دارند که این کار با کمک دولت و همچنین اعتبارات شرکت بهره‌برداری مترو تهران از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت ظرف مدت ۶ ماه آینده صورت بگیرد.

او اضافه کرد با اورهال کردن این حجم از واگن‌های مترو کمبود واگن به خصوص در ایستگاه‌های تازه تاسیس تا حدودی برطرف خواهد شد.

دو قرارداد برای خرید ۳۳۰ واگن مترو

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دو تا سه قرارداد برای تامین واگن‌های مترو در دستور کار داریم، افزود: یکی از این قراردادها مربوط به خریداری ۲۵۰ واگن و دیگری ۸۰ واگن است که امیدواریم این کار در فروردین یا اردیبهشت سال آینده به نتیجه برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی دو ورودی جدید در ایستگاه‌های مترو بسیج و میدان صنعت افتتاح شد، افزود: بعضی از ورودی‌ها کارکرد یک ایستگاه کامل را دارند چرا که تعدادی از ورودی‌ها از جمله ایستگاه بسیج میان دو بزرگراه واقع شده‌اند یا در منطقه دیگری هستند، بنابراین ایستگاه‌های این چنینی برای شهروندان بسیار ضروری و کارکرد ویژه خود را دارند.

به گفته او، همه امکانات مناسب‌سازی را در افتتاحیه‌های جدید ایستگاه‌های مترو مدنظر قرار داده‌ایم؛ اگر چه این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.

معاون شهردار تهران به توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری تهران هم اشاره کرد و گفت: قرار بود امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در پایتخت داشته باشیم که تاکنون این ۲۳۰ کیلومتر از آن را ساخته‌ایم و تلاش داریم این مسیرها را تا ۲۵۰ کیلومتر برسانیم.

233413