امام جمعه سنندج:

دوران به ذلت کشاندن ملت ها و سرکوب مستضعفان جهان به سرآمده است

امام جمعه سنندج گفت: وقت آن آمده است که سران ممالک اسلامی و حتی سران جهان با تفکر عمیق و با بصیرت واقعی مسایل را پیگیری نمایند زیرا باید به ذلت کشاندن ملت ها و سرکوب مستضعفان دیگر کشور تمام شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج امروز در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی با عنوان «نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» که در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، انسجام و برادری می باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: وقت آن آمده است که سران ممالک اسلامی و حتی سران جهان با تفکر عمیق و با بصیرت واقعی مسایل را پیگیری نمایند زیرا باید به ذلت کشاندن ملت ها و سرکوب مستضعفان دیگر کشور تمام شود.

امام جمعه سنندج افزود: باید خون انسان نزد همه جهانیان محترم شمرده شود، انسانی که خداوند برایش ارزش قائل شده و بر همه موجودات ارحج دانسته شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه ما پیروی یک دین و یک مکتب هستیم و دیگر جای اختلاف وجود ندارد، اگر مذاهب مختلفی داریم از این رو بسیار مهم است که یک هدف واحد داشته باشیم و آنهم اسلام است که در آن مذاهب به ستیز نمی پردازند و برادرانه در کنار هم هستند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که به روند جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم زیرا دست های تفرقه افکنانه در بین جهان اسلام وجود دارد.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود افزود: قرآن می فرماید که یکی از دلایل آفرینش انسان ها شناخت بیشتر آنها از همدیگر است، قرآن کریم تا روز قیامت وجود دارد و این مکتب سعادت بشریت می باشد و ما باید نقش بسیار مهمی در جهان داشته باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز علمای اهل سنت و تشیع در ایران در کمال اخوت و برادری در کنار هم زندگی می کنند و این بهترین الگو برای جهان اسلام است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: عامل وحدت اسلام بعد از پیامبران، علما بودند که انسان ها را به وحدت و برادری دعوت می کنند و قرآن در آیاتی این مهم را مورد تاکید قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه وظایف علما همانند وظایف انبیاء سنگین است، عنوان داشت: روحانیون به ویژه خطیبان جمعه به عنوان مشاور دینی و معنوی انسانها هستند به و باید در این جبهه به معنای واقعی کار کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: علما می توانند جامعه را به زندگی شرافتمندانه و به دور از آلودگی دعوت نمایند.

شفیعی ـ استان کردستان

233356

مطالب مرتبط