تیغ «بی تدبیری» دولت بر رگ حیاتی نشریات

یادداشت/دولت فخیمه «تدبیر وامید» در یک اقدام شتاب زده و فاقد هرگونه تفکر تدبیر مابانه تنها روزنه امید ادامه حیات نیمه جان نشریات را از بین برده تا با بریدن رگ حیاتی نشریات که همانا آگهی های دولتی است با چاقوی بی تدبیری عملا مراسم ختم مطبوعات را اعلام نماید.

سایت خبری پرسون- در حالیکه مجموعه نشریات اعم از روزنامه ها و هفته نامه های سراسری و عمدتا محلی سال هاست با مشکلات عدیده اقتصادی و ‌معیشتی روبرو هستند و باز هم در حالیکه کرونا این مشکلات را چندین برابر نموده است و ایضا در حالیکه بسیاری از کشور های درگیر کووید ـ 19‌ برای جبران خسارت های اقتصادی ناشی از پاندومی این بیماری اقدام به ارائه بسته های مختلف معیشتی و کمک های اقتصادی به مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله نشریات و رسانه ها می کنند.

دولت فخیمه «تدبیر وامید» در یک اقدام شتاب زده و فاقد هرگونه تفکر تدبیر مابانه تنها روزنه امید ادامه حیات نیمه جان نشریات را از بین برده تا با بریدن رگ حیاتی نشریات که همانا آگهی های دولتی است با چاقوی بی تدبیری عملا مراسم ختم مطبوعات را اعلام نماید.

مشخص نیست در حالیکه بسیاری از نشریات کشور خاصه مطبوعات محلی علائم حیاتیشان قطع شده و دچار کمای عمیق شده اند، هیات وزیران با کدام ‌توجیه عقلانی و بازهم در عین اینکه کشور با مشکلات فراوان معیشت و اقتصادی روبروست و عملا بیش از 90 درصد جامعه و مردم زندگیشان به بن بست گرانی و فقر برخورد نموده دولتمردان به جای اینکه چاره ای برای کمک به ملت در مانده از فقر و فلاکت بیندیشند با کشیدن تیغ از نیام بی تدبیری، گلوی نشریات بی پناه را بریده است.

تاسف بارتر آنکه وزارتخانه عریض و طویل فرهنگ و ارشاد و زیر مجموعه های آنها حتی از کوچکترین توان مقابله ‌با تصمیم هیات وزیران نداشته و از دفاع حداقلی نیز عاجز بوده اند.

در صورت ابلاغ این مصوبه به دستگاههای دولتی و عملیاتی شدن آن بدون شک طی هفته های آتی شاهد ورشکست شدن نشریات و تعطیلی بسیاری از آنان و افزوده شدن بسیاری از خبرنگاران شاغل در نشریات به لشکر چند میلیونی بیکاران خواهیم بود که البته و بی تردید این موضوع کوچکترین اهمیتی برای هیچیک از اهالی پاستور و هیات وزیران نخواهد داشت چه آنکه اگر خلاف این ادعا بود هیچگاه چنین مصوبه ای در اوج بی تدبیری تصویب نمی شد.

سیدوحید حسینی ـ روزنامه نگار

233014