کاشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

پرونده ترامپ باز ماند/ حزب جدید در راه است

ترامپ ادعا کرده است یک حزب جدید تأسیس خواهد کرد و از آنجایی‌که حدود ۷۵ میلیون نفر به ترامپ رأی داده‌اند این حزب مثل حزب‌های کوچک دیگر آمریکا که در رقابت بین حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه اصلاً دیده نمی‌شوند، نخواهد بود و احتمالاً یک قطب سومی در رقابت‌های آمریکا خواهد بود.

جلال فیاضی کاشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تبرئه ترامپ اظهار داشت: یکی از عواملی که سبب تبرئه شدن ترامپ این‌ بود که ترامپ در این فاصله تهدید به شورش‌های دیگری کرده بود و قطعاً کنگره آمریکا این فضا را نمی‌پسندید.

فیاضی افزود: عامل بعدی این است که ترامپ کاندیدای جمهوری‌خواهان بود و حزب جمهوری‌خواه برای به دست آوردن مجدد قدرت در آینده برنامه دارد و اگر قرار باشد مسئله ترامپ همچنان به عنوان موضوع روز بین دو حزب باقی بماند قطعاً می‌تواند به حیثیت حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده لطمه وارد کند بنابراین به نظر می‌رسد که جمهوری‌خواهان کنگره سعی کردند این پرونده را مختومه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ترامپ ادعا کرده است یک حزب جدید تأسیس خواهد کرد و از آنجایی‌که حدود ۷۵ میلیون نفر به ترامپ رأی داده‌اند این حزب مثل حزب‌های کوچک دیگر آمریکا که در رقابت بین حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه اصلاً دیده نمی‌شوند، نخواهد بود و احتمالاً یک قطب سومی در رقابت‌های آمریکا خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: با توجه به آنچه ‌که ترامپ پس از استیضاح اعلام کرده و با توجه به این‌که او یک تاجر ثروتمند است و احزاب سیاسی هم پشتوانه‌های مالی قوی را نیاز دارند به نظر می‌رسد که در رقابت‌های انتخاباتی آینده آمریکا، رقابت از یک رقابت دو حزبی به رقابت چند حزبی یا حداقل سه حزبی تغییر کند و پرونده ترامپ بسته نخواهد شد.

233009