کشف ۲۱۶ میلیارد ریال کالا به ظن قاچاق در گمرک استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ۲۱۶ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال کالا به ظن قاچاق در گمرک استان کشف و تشکیل پرونده شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، علی سعدالدین ابراز داشت: سه میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۵۹ کیلوگرم وزن کالاهای کشف شده در گمرک استان سمنان به ظن قاچاق است.

مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: ۲۲ پرونده در زمینه کالاهای مشکوک به قاچاق به وسیله کارشناسان گمرک استان از ابتدای فروردین تا پایان دی ۹۹ تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی درآمد گمرک استان سمنان گفت: ۲۸۰ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال درآمد برای این گمرک از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه گذشته ثبت شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: کالاهایی به ارزش ۲۵۰ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار از سوی ۸۵ شرکت از گمرک این استان به خارج از کشور صادر و ۱۳ هزار و ۴۰ تن کالا امسال تا پایان دی به ارزش ۵۴ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شد.

وی اضافه کرد: گمرک با توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی کارها روند و مدت زمان ترخیص کالا و صادرات را به صورت چشمگیر کاهش داده است و بر همین اساس قاچاق و تخلفات نیز از چشم گمرک پنهان نمی‌ماند و تمام موارد با دقت بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح کنترل و نظارت بر واردات و صادرات کالا، میزان قاچاق و تخلف را در این حوزه کاهش داده است.

وی بیان کرد: خروج ۱۶۰ بسته پستی با وزن یکهزار و ۱۶۵به ارزش حدود ۵۳ هزار و ۱۹۳ دلار از گمرک استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ثبت شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان اظهار داشت: ۱۲ بسته پستی با حجم ۳۵ کیلوگرم به ارزش سه هزار و ۵۴۳ دلار از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از گمرک استان خارج شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۲ هزار واحد صنعتی وجود دارد.

منبع: ایرنا

232642