اجرای بزرگ ترین طرح پرورش ماهی در لرستان با هدف اشتغال زایی

مدیرکل شیلات لرستان گفت: طرح بزرگ پرورش ماهی های استخری و قفسی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان اجرا می شود.

کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از طرح بزرگ پرورش ماهی های استخری و قفسی خبر داد و گفت: طرح بزرگ پرورش ماهی های استخری و قفسی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان اجرا می شود. این طرح یکی از بزرگ ترین پروژه های آبزی پروری در غرب کشور است.

وی افزود: اقتصاد کوچک شده لرستان نیاز به بازسازی دارد. با توجه به اینکه آخرین ماه های دولت تدبیر و امید را پیش رو داریم و برسی برخی از مباحث تزریق بودجه به لرستان دیگر ممکن نیست. با توجه به این موضوع باید طرح های اشتغال زایی را با همکاری بخش خصوصی به انجام برسانیم.

بیرانوند در ادامه بیان کرد: این طرح در سراسر استان اجرا خواهد شد. درآمد حاصل از این پرورش بین اداره شیلات، بخش خصوصی و مزرعه دار تقسیم می شود. هدف ما از انجام این پروژه گردش اقتصادی، دعوت بخش خصوصی برای همکاری در پروژه های استانی و رفع کمبود های بودجه است.

مدیر کل شیلات لرستان تصریح کرد:یکی از پروژه های مهم اقتصادی مقاومتی پرورش ماهی در قفس است.

وی یادآور شد: پرورش ماهی در قفس را از سال ۹۴ _ ۹۵ در لرستان به صورت آزمایشی شروع کرده ایم و الان لرستان یکی از استان های پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی است.پیش‌بینی می‌شود تولید ماھی در قفس در لرستان به ۱۰ هزار تن برسد.

بیرانوند ادامه داد: ظرفیت تولید ۳ هزار تن ماهی در قفس را دارد اما در حال حاضر ۱۰۰۰تن در این بخش تولید می شود.

مدیر کل شیلات لرستان گفت: پیش بینی می شود تولید ماهی در قفس در لرستان به ۱۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی یک هزار نفر با گردش مالی ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

232307

مطالب مرتبط