مدیر کل شیلات:

ظرفیت تولید آبزیان در لرستان بیش از ۳۴ هزار تن است

مدیر کل شیلات لرستان گفت: ظرفیت تولید آبزیان در استان لرستان بیش از 34 هزارتن است اما با توجه به خشکسالی‌ های اخیر به طور یقین امسال با کاهش تولید مواجه هستیم.
تصویر ظرفیت تولید آبزیان در لرستان بیش از ۳۴ هزار تن است

به گزارش پرسون از لرستان، کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات استان لرستان با اشاره به ظرفیت تولید آبزیان استان لرستان اظهار داشت: سال 98 تولیدات ماهی استان حدود 28 هزار تن بود که با توجه به سیل در مقایسه با سال 97 حدود 4 هزار تن کاهش تولید داشته‌ ایم در حالی بود که باید به تولید 32 هزار تن می‌ رسیدیم.


وی افزود: در استان لرستان بیش از 600 مزرعه پرورش ماهی داریم و ظرفیت تولید آبزیان در استان لرستان بیش از 34 هزارتن است اما متاسفانه با توجه به خشکسالی‌ های اخیر به طور یقین امسال کاهش تولید داریم.

مدیرکل شیلات لرستان تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌ های اخیر مزارع پرورش ماهی استان با ظرفیت پایین فعال‌ اند و پیش بینی می‌شود از 34 هزار تن ظرفیت تولید آبزیان استان حدود 5 هزارتن کاهش تولید داشته باشیم.

بیرانوند بیان کرد: بیشترین تولیدات آبزیان در استان لرستان مربوط به ماهیان سرد آبی از جمله قزل آلا است که در حال تلاش هستیم تا پایان امسال جهت تولیدات ماهیان خاویاری و گرم آبی در جنوب استان حداقل 5 مجتمع بزرگ دو تا سه هزار تنی را راه‌اندازی کنیم که در صورت موفقیت به قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: سالانه در استان حدود 23 تا 25 هزار تن ماهی قزل آلا در استان تولید می‌شود و ما رتبه نخست تولید قزل آلا در کشور داریم ولی این امر با توجه به شرایط ایده آلی که داریم می‌تواند بسیار رشد کند و به راحتی می‌توانیم به تولید 100 هزار تن ماهی قزل آلا در سال برسیم.

مدیرکل شیلات استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه با توجه به خشکسالی و افزایش قیمت خوراک ماهی‌ ها و بچه ماهی‌ ها سبب شده قیمت تمام شده ماهی بسیار بالا برود و از طرفی کیفیت خوراک ماهی‌ ها نیز پایین آمده است.

وی تان اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت خوراک ماهی جهت حمایت از تولید کنندگان علاوه بر پرداخت تسهیلات با کنترل قیمت خوراک‌ هایی که وارد استان می‌شوند و همچنین آموزش‌ های لازم تلاش می‌شود از تولید کنندگان ماهی استان حمایت شود.

بیرانوند در پایان خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از متضرر شدن مزارع تولید ماهی در استان باید به دنبال راه‌ اندازی مجتمع‌ های بزرگ برویم که خودشان خوراک تولید و عمل آوری کنند.

منبع: تسنیم

338896