توسعه مناسبات ایران و عراق؛

رئیس قوه قضائیه یاد و خاطره شهدای مقاومت را گرامی داشت

آیت الله رئیسی: شهادت دو سردار بزرگ اسلام؛ شهید سلیمانی و شهید المهندس هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در صدر یک هیات بلند پایه قضایی، به دعوت فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق به این کشور سفر کرد.

در این سفر دیدار با رئیس شورای عالی قضائی، رئیس جمهور، نخست وزیر و مسئولین دیگر کشور عراق برنامه ریزی شده است. همچنین یکی از اهداف این سفر ارتقای مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور و پیگیری پرونده ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به بغداد است.

آیت الله رئیسی با حضور در محل یادمان شهیدان سلیمانی و المهندس افزود شهادت دو سردار بزرگ اسلام؛ شهید سلیمانی و شهید المهندس هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی در ادامه گفت مقاومت مردم عراق و جوانان سلحشور عراقی مقابل بیگانگان و عوامل شیطان بزرگ آمریکا و تکفیری‌ها ستودنی است.

رئیس قوه قضائیه کشورمان افزود اینجا مقتل دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق است؛ قهرمانان امت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المنهدس که نه فقط متعلق به مردم عراق و ایران بلکه متعلق به امت اسلامی و بشریت هستند.

ایشان در ادامه تاکید کرد این دو قهرمان و همراهان شان قهرمانان مبارزه با تروریسم و امنیت ساز برای عراق و ایران و بلکه منطقه بودند و آن‌هایی که به این جنایت دست زدند آنها را به شهادت رساندند کسانی هستند که نمی‌خواهند مردم ایران و عراق در امنیت زندگی کنند.

وی ادامه داد اینجا مشهد سرداران بزرگ اسلام است که خون عراقی و ایرانی در این نقطه پیوند خورده است؛ در جای جای منطقه خون سلحشوران ایرانی و عراقی با یکدیگر پیوند خورده است.

رئیس دستگاه قضا گفت این پیوند از گذشته‌ها بوده است؛ پیوند‌های عمیق اعتقادی و دینی بین این دو همسایه از چنان استحکامی برخوردار است که هرگز با هیچ توطئه و فتنه‌ای گسسته نخواهد شد.

وی تصریح کرد اینجا نماد جنایت هولناک استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست. آمریکا نماد مقاومت را هدف قرار می‌دهد و به هیچ کدام از قوانین بین اللملی توجه نمی‌کند و با زیرپا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی و تمامیت ارضی عراق مرتکب جنایت می‌شود.

آیت الله رئیسی گفت با چه منطقی مهمان گرامی کشور و دولت و مردم عراق را به گلوله بستید؟ با چه منطقی میزبان او را به شهادت رساندید؟
وی ادامه داد دست انتقام الهی همواره از آستین ملت بیرون آمده و بیرون خواهد آمد. آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت می‌کند و تمام امکانات مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی را به داعش می‌دهد و به جان ملت مسلمان می‌اندازد و کسانی که مقابل داعش ایستادگی می‌کند، هدف قرار می‌دهد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه آمریکایی‌ها به طور رسمی اعتراف کردند "ما داعش را ایجاد کرده ایم و به جان ملت انداخته‌ایم"، اظهار داشت دست انتقام الهی گردن ظالم را خواهد گرفت و حق مظلوم را از او خواهد ستاند. به آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام می‌گویم شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند؛ نشان این ادعا تشییع پیکر این شهیدان در عراق و ایران بود که قیامتی برپا شد.

وی گفت شهیدان سلیمانی و المهندس در طول تاریخ نماد عزت، اقتدار، محبت نسبت به مردم، وحدت و انسجام اسلامی، دشمن شناسی و مقاومت خواهند بود.

رئیس دستگاه قضا افزود راه شهیدان سلیمانی و المهندس همواره پررهرو خواهد بود و روز به ‌روز این مکتب برای نسل‌ها پیام عزت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار خواهد داشت.

وی ادامه داد از دولت، مرجعیت و مردم انقلاب عراق صمیمانه به‌خاطر تجلیل از شهدای مقاومت و انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.
آیت الله رئیسی گفت سلام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را به تمام مردم، مرجعیت و مسئولین و اصحاب رسانه عراق تقدیم می‌کنم.

232049