معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد:

لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت گام مهمی است/ همکاری با قوه قضائیه برای عملی کردن این لایحه

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حفظ کرامت زنان و حمایت در برابر خشونت گام مهمی است که با همکاری قوه قضاییه برداشته شده و در مجلس اعلام وصول شده که انتظار می‌رود نمایندگان با سرعت و دقت بالا آن را تصویب نمایند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، معصومه ابتکار؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: یکی از شاخص‌های اصلی تعیین زنجیره ارزش، بعد از آموزش و اشتغال زنان، ایجاد بازار کار برای آنهاست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هدف اصلی این طرح افزایش توانمندی‌های زنان برای حضور در بازار کار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بحت عدالت جنسیتی از مباحث مهم از نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که قانوان اساسی به صورت صریح بدان اشاره کرده است.

ابتکار با اشاره به اینکه عدالت تنها به مفهوم توزیع عادلانه ثروت و داشته ها نیست، گفت: عدالت دارای مفاهم زیادی است مفاهیمی همانند عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و... .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اولین گام برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده در استان کردستان برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید گامهای ما در این حوزه بسیار دقیق و کاربردی باشد، اظهار داشت: کردستان تحولات خوبی در این عرصه‌ به ویژه در دولت تدبیر و امید داشته و موضوع سند ارتقای زنان و خانواده را به طور جدی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان پیگیری می‌کند.

ابتکار در ادامه تشریح کرد: در دولت کنونی حضور زنان در مشاغل 30 درصد در نظر گرفته شده است که تاکنون به 24 درصد از این امر رسیده ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سال ۹۲ تعداد مدیران زن در دولت زیر پنج درصد بود بنابراین باید تلاش کنیم تا ۶ درصد باقیمانده هم در ۶ ماه پایانی دوره دولت محقق شود.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: یکی دیگر از طرح‌های دولت برای زنان، تلاش مبتنی بر دانش روز و تجربیات ملی و فراملی در بحث اشتغال است زیرا رسیدن به شغل پایدار و شرافتمندانه از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

ابتکار در ادامه سخنان خود گفت: هدف از گفتگوی ملی، تقویت مهارتهای ارتباطی اعضای خانواده است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود و اهمیت زیادی در تقویت بنیان خانواده و مناسبات خانواده دارد و از این زاویه به حل معضلاتی مانند طلاق کمک خواهد کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان داشت: طرح تاب آوری بر اساس نقشه آسیبهای هر استان طراحی شده که جامعه هدف آن را زنان و خانواده تشکیل می‌دهد و در این طرح در هر استان برای جلوگیری از آسیب‌های متعدد اجتماعی استفاده می‌شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خویش یادآوری کرد: لایحه دیگر حفظ کرامت زنان و حمایت در برابر خشونت است و این لایحه گام مهمی است که با همکاری قوه قضاییه برداشته شده و در مجلس اعلام وصول شده که انتظار می‌رود نمایندگان با سرعت و دقت بالا با توجه به اجماع بین دو قوه، قانونی قوی را برای جلوگیری از هرگونه خشونت که خانواده و جامعه را متزلزل می‌کند تصویب نمایند.

آیین مهر ـ استان کردستان

231985