کاهش ۳۰ درصدی سرقت با خشونت در آذربایجان‌غربی/انهدام 133 باند سرقت طی امسال

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن ۱۳۳ باند سرقت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته هیچ پرونده مرگ مشکوک در استان باز نشده است و در زمینه کشف قتل نیز ۱۱۰ درصد پرونده‌ها (۱۷ پرونده مربوط به سایر استان‌ها و سال‌های گذشته) کشف و مختومه شد و آمار سرقت با خشونت در استان 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، سرهنگ سامان غنی زاده در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با متلاشی شدن این باندها ۴۳۶ نفر سارق به همراه ۴۱ مالخر شناسایی و دستگیر شده است، اظهار داشت: ارزش ریالی اموال مکشوفه سرقتی ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در این زمینه نیز ۴۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۷ درصد از مجموع سرقت‌ها در استان منجر به کشف شده است، ادامه داد: ۶۷ درصد سارقان شناسایی شده در استان دارای سابقه اعتیاد به مواد، ۵۳ درصد دارای سابقه دستگیری و بیشترین آمار دستگیری‌ها در سنین ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سرقت با خشونت، رتبه استان را از لحاظ آمار سرقتی هجدهم و از لحاظ جمعیتی سی‌و دوم کشوری اعلام و افزود: در ۱۰ ماهه گذشته هیچ پرونده مرگ مشکوک در استان مفتوح نمانده و در زمینه کشف قتل نیز ۱۱۰ درصد پرونده‌ها (۱۷ پرونده مربوط به سایر استان‌ها و سال‌های گذشته) کشف و مختومه شد.

وی در زمینه جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ درصد پرونده‌های جعل با دستگیری ۵۷۶ نفر جاعل و ۹۶ درصد پرونده‌های کلاهبرداری با دستگیری ۸۳۶ کلاهبردار کشف شد.

غنی زاده یادآورشد: ۲۷۷ عملیات نیابت قضائی برای ۱۰ استان انجام شده که نتیجه این عملیات دستگیری ۲۱۵ نفر از متهمان متواری و غیربومی شده است و همچنین ۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد کنترل مجرمین سابقه در ۱۰ مرحله در برنامه کاری پلیس آگاهی انجام شد.

غنی‌زاده ضمن درخواست از همشهریان برای ثبت سریال و تصویر کالاهای با ارزش خود جهت سهولت در مواقع کشف سرقت از راه اندازی سامانه جدید برای نمایش و شناسایی اموال خبر داد و گفت: سامانه مجاری "نما" به آدرس www.plice.ir برای نمایش اموال مسروقه مکشوفه فعال شده است که مالباختگان می‌توانند اموال مسروقه خود را در این سامانه جستجو کنند.

انتهای پیام/

231333

مطالب مرتبط