ارائه طرح‌های ابتکاری بانک مهر در مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی

مرتضی اکبری با اشاره به دو طرح همیاران مهر و کالاکارت اعلام کرد: این طرح‌ها به‌عنوان تنها طرح‌های انتخاب شده توسط بانک‌های ایران در مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی معرفی شده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، در نشستی که مدیرعامل بانک مهر ایران با کارکنان این بانک در استان کرمانشاه داشت، گفت: طرح ابتکاری همیاران مهر به‌عنوان یک صدقه جاری و خیر ابدی و همچنین طرح کالاکارت با فلسفه فروش اقساطی اجناس با قیمت نقد و با هدف تامین مالی خرد برای نیازمندان، به‌عنوان دو طرح جدید و موفق در سیستم بانکی ایران برای ارائه به مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی فرستاده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت اسلامی این دو طرح، احتمال موفقیت و انتخاب این طرح‌ها توسط این مجمع بسیار زیاد است.

اکبری با اشاره به اهمیت بالای طرح همیاران مهر گفت: صدقه نزد مسلمانان بسیار ارزشمند است، اما اگر بتوانیم روشی ابداع کنیم که با یک بار صدقه دادن، بارها و بارها به دیگران کمک کرده و همواره از ثواب آن بهره ببریم، یقیناً ارزشمند خواهد بود. بانک مهر ایران با جلسات کارشناسی متعدد و با استفاده از عقد صلح هبه امکان استفاده از این نوع صدقه را ایجاد کرده است؛ به این صورت که با جمع‌آوری صدقات مردم در این طرح و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و بازگشت اقساط آن به صندوق این طرح یک چرخه ابدی احسان و نیکوکاری به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: به‌تازگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از همین محل، پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۳۳هزار خانوار روستایی که از نعمت گازکشی و مناسب سازی منازل خود برخوردار نبودند، آغاز شده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین آمده و معمولاً کمتر کسی جهت خرید اجناس مورد نیاز خود به‌صورت نقدی اقدام می‌کند. از طرفی فروشنده‌ها نیز به دلیل نوسان قیمت‌ها و عدم اطمینان از بازگشت پول خود، تمایلی به استفاده از فروش اقساطی ندارند. بانک مهر ایران با توجه به ماهیت خدمت‌رسانی خود و با وساطت بین خریدار و فروشنده این امکان را ایجاد کرده که با پذیرش تعهد اقساط خریداران از طریق دریافت ضامن و پرداخت مبالغ زودتر از تجمیع اقساط به فروشندگان، تعامل لازم و خرید مورد نظر صورت گیرد.

وی این‌گونه ادامه داد: در این طرح هم فروشنده میزان فروش بیشتری خواهد داشت و هم خریدار اجناس مورد نظر خود را به‌صورت قسطی به قیمت نقد خرید می‌کند.

اکبری در پایان با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله بانک در میان مردم گفت: به برکت نام قرض‌الحسنه و تلاش همکاران در بانک توانسته‌ایم اعتماد مردم را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه جلب کنیم و به‌عنوان یک بانک خدمت‌رسان خدمات به‌روز و منطبق با اسلام را به ایشان ارائه کنیم. بانک مهر ایران یقیناً در چند سال آینده یکی از بزرگترین بانک‌های ایران است و این چشم‌انداز به لطف خدا و همت همکاران کاملاً دست‌یافتنی است.

در این نشست وکیل رئیس اداره کل اداره حوزه مدیریت، نجدی رئیس اداره کل امور استان‌ها و محمدی رئیس اداره کل حراست نیز حضور داشتند.

231920