۱۵ باب مدرسه خیرساز در عجب شیر کلنگ زنی شد

۱۵ باب مدرسه در قالب ۸۴ کلاس درس همزمان با دهه فجر توسط خیرین در عجب شیر در راستای اجرای طرح آجر به آجر کلنگ زنی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، صدقی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی ۱۵ باب فضای آموزشی در عجب شیر گفت: همه ساله خیران و نیکوکاران مساعدت‌های بسیار وسیعی در زمینه مدرسه سازی می‌کنند به گونه‌ای که افزون بر ۵۰ درصد فعالیت‌های عمرانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذرباجان شرقی توسط این قشر انجام می‌شود.

صدقی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱۰میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز استان جهت احداث مدارس کمک کردند، افزود: این درحالی است که پارسال کمک خیرین ۱۰۰میلیارد تومان بود.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به پویش ملی آجر به آجر و حضور خیرین در عرصه مشارکت در امر مدرسه سازی، گفت: یکی از شاخص‌های طرح ملی آجر به آجر این است که همه مردم حلاوت و شیرینی کار خیر را درک می‌کنند و موجب گسترش مشارکت همگانی می‌شود.

وی گفت: مهمترین اقدامی که دولت برای حمایت از پروژه‌های خیرساز انجام داده است این بود که ردیفی در قانون ایجاد شد و به موجب آن اگر خیری در مناطق روستایی سهم ۳۰ درصدی و در مناطق شهری تا ۵۰ درصد اعتبار یک پروژه را تقبل کند، دولت بلافاصله سهمش را برای تکمیل کار می‌پردازد و پروژه به نام خیر نامگذاری می‌شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان شهرستان عجب شیر و مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان گفت: ۷۰درصد مدارس در شهرستان عجب شیر نیاز به نوسازی دارند و امیدواریم با کمک خیرین این مدارس نوسازی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

231834