مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

طرح مدرسه، کانون تربیتی محله در ۱۰ هزار مدرسه کشور در حال اجرا است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح مدرسه،کانون تربیتی محله در ۱۰ هزار مدرسه کشور با رویکرد تربیتی - مشارکتی درحال اجرا است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، نورعلی عباسپور روز شنبه درآیین رونمایی ازطرح مدرسه کانون تربیتی محله در استان البرز که درکانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد،اظهارداشت: درسال تحصیلی جاری ۱۰ درصد مدارس هر استان زیرپوشش طرح مدرسه کانون تربیتی محله قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از مهم ترین بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش است،خاطرنشان کرد: در قالب این بسته برای بهره گیری مدرسه و محله از ظرفیت ها و خدمات یکدیگر احرایی شده است.

عباسپور بیان داشت: هدف اصلی این طرح تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله است.

وی کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه، ارتباط بین یادگیری های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت فرهنگی و تربیتی محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس از اهداف دیگر این طرح است.

عباسپورتصریح کرد: مدرسه کانون تربیتی محله از جمله طرح های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است که بهره گیری از ظرفیت های متقابل مدرسه، نهادهای دولتی وغیردولتی جامعه محلی را در دستوراجرایی خود دارد.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل شرح وظایف کارگروه های همیار نیز در سه سطح استان، شهرستان و مدرسه به تفکیک مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این طرح با استفاده ازظرفیت های محلی و ظرفیت مدرسه به دنبال تحقق اهداف تعلیم وتربیت مستند به سند تحول بنیادین است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول بنیادین مدرسه باید محور فعالیت های تربیتی و فرهنگی باشد تا بتوانیم یک هم افزایی داشته باشیم تا اگر قرارباشد دریک محل کارفرهنگی و تربیتی انجام شود، آن کانون باید مدرسه باشد.

وی یادآورشد: مدرسه کانون تربیتی محله یکی از زمینه های حضور وفعالیت موثر اولیا است که نیاز به حمایت مدیران دستگاه ها ی اجرایی، نهاد و معتمدین هرمحل دراستان ها دارد.

عباسپوربه نقش مهم این طرح درپیوند یادگیری مدرسه ای با زندگی اجتماعی پرداخت و تاکید کرد: اجرای طرح مدرسه کانون تربیتی محله فرصت ارزشمندی را برای مدیران مدارس ایجاد می کند تا با تعامل سازنده، کارآمد و اثربخش با دستگاه های اجرایی مستقر در محدوده مدرسه از ظرفیت های این دستگاه ها برای عمق بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان استفاده کنند.

منبع: ایرنا

231629