طی 10 ماهه سال جاری تفاق افتاد:

صادرات یک میلیون و ۲۷ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طی ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۲۷ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شده که ارزش آنها به ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از آذربایجان‌غربی نادر صادقی اظهار داشت: طی ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۲۷ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شده که ارزش آنها به ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار می‌رسد.

وی افزود: از این میزان، ارزش صادرات از گمرکات ۹ گانه آذربایجان‌غربی، یک میلیارد دلار و از بازارچه‌های مرزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال گذشته تنها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شده است.

صادقی عنوان کرد: صادرات دیگر استان‌ها از مرزهای آذربایجان‌غربی نیز به عنوان یکی از استان‌های فعال در تجارت بین الملل طی امسال میزان قابل توجهی بود و به رقم ۹ میلیارد دلار رسید که این رقم تا پایان سال نیز افزایش زیادی خواهد داشت.

وی یادآور شد: از اواخر مهرماه امسال نیز ۲ گذرگاه مرزی برای مبادلات ویژه مرزنشینان در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد که میزان صادرات آنها تنها در مدت سه ماه اول فعالیت، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود.

خاطرنشان می‌شود آذربایجان‌غربی دارای ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی است که در گستره ۹۶۷ کیلومتری مرز این استان پراکنده شده است واغلب اقلام صادراتی از جمله پلی اتیلن ،میوه ،سنگ،انواع فلز بوده که به کشورهای همجوار صادر شده است.

انتهای پیام/

231812