نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

بعد از فروکش کردن داعش موج دیگری در جهان اسلام ظهور می کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اکنون سلفیون، داعشیون و... با موج دیگری آمده اند و انحراف و فساد عقیده را ترویج می دهند اما مطمئن باشید بعد از فروکش کردن داعش و سلفیون چیز دیگری درمی آید و دشمن این مهم را یاد گرفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در همایش «رهروان مکتب حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر» که با حضور خواهر طلاب اهل سنت و تشیع در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: انسان همواره در حال جهاد و مبارزه است، حالا این نوع جهاد و مبارزه انسان گونه های مختلفی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اگر ما بخواهیم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کنیم و درباره دهه فجر هم صحبت کنیم این معنا خیلی کارساز خواهد بود، زیرا بخشی از این جهاد و مبارزه با گروه های بیرونی است که منجر به انقلاب ها می شود همانند انقلاب اسلامی ما.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود افزود: معمولا انبیاء و اولیا و انسان های شایسته روزگار با 3 گروه همیشه در مبارزه هستند.

این استاد حوزوی به این سه گروه اشاره کرد و گفت: گروه اول شامل حاکمان ظالم و ستمگر می شوند و گروه دوم ثروتمندان فاسد هستند که با ثروت خود در زمین فساد و فحشا را ترویج می دهند و گروه سوم هم کسانی هستند که مروج اعتقادات باطل و شیطانی در روی زمین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رسول اکرم (ص) در زمان حیات خویش با دو گروه درگیر بودند؛ و این 2 گروه مقابل رسول اکرم (ص) ثروتمندان فاسق و گروه دوم هم مروجان شرکت و بت پرستی در بین مردم آن روزگار بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی با تاکید بر اینکه اگر پیرو حق باشیم، همیشه با این چند گروه و افراد درگیر خواهیم بود، افزود: در ابتدای انقلاب بحث های زیادی با ملحدین بود و شهدای زیادی در این مسیر داشته ایم که این خود یک جهاد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: اکنون هم سلفیون، داعشیون و... با موج دیگری آمده اند و انحراف و فساد عقیده را ترویج می دهند اما مطمئن باشید بعد از فروکش کردن داعش و سلفیون چیز دیگری درمی آید و دشمن این مهم را یاد گرفته است بنابراین برای همیشه این مبارزه وجود دارد و احتمال دارد که انسان جان خود را هم فدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: بنابراین می توان گفت که تجلی یک انسان شایسته، مبارزه با نفس و شیطان، مبارزه با حکام ظالم، ثروتمندان فاسد و ترویج دهندگان اعتقادات ضدالهی و ضددینی است.

وی در ادامه به ویژگی های برجسته طلاب حوزوی اشاره کرد و گفت: یک طلبه خوب باید نخست خوب درس بخواند و عالم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: در استان کردستان یعنی در حوزه برادران و خواهران اهل سنت باید یک ملای متخصص در فقه شافعی باشد و در آن طرف دوستان باید در مکتب امام صادق (ع) یک عالم وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه شما طلاب نباید هرگز از تقوا غفلت کنید و نباید اجازه دهید که این مقوله به حاشیه برود، ابراز داشت: باید همیشه انسان شایسته، متدین، متخلق و انقلابی باشید.

این استاد حوزوی گفت: حوزه ای که انقلابی باشد ولی اخلاق نداشته باشد، متاسفانه سقوط می کند و از سوی دیگر اگر در حوزه ای علم و اخلاق در کنار هم باشند ولی طلاب و روحانیون نسبت به مسایل اطراف خود بی تفاوت باشند آن حوزه هم هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر همه این ویژگی ها در حوزه های علمیه باشد ولی علم نباشد این هم بی فایده خواهد بود.

عباسعلی ـ استان کردستان

231803