استاندار آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد:

سلامتی و امنیت پایدار ۲ دستاورد مهم جمهوری اسلامی

استاندار آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد: امنیت پایدار و سلامتی ۲ دستاورد مهم جمهوری اسلامی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امنیت پایداری در حوزه بهداشت و درمان هم بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده است و حتی در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی نیز خانه بهداشت و بهیار داریم.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، افزود: امید به زندگی رو به افزایش بوده و جلوی بسیاری از بیماری‌های مادرزادی با غربالگری گرفته شده است.

پرمحمدی با اشاره به تلاش‌های بخش بهداشت برای پیشگیری و موفقیت‌ها در این حوزه، اظهار کرد: در خصوص سوانح در محیط کار و همچنین بیماری کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و بخش بهداشت و درمان زحمات زیادی در این رابطه کشیدند که امروز سازمان بهداشت جهانی کشور ما را مثال می‌زند که این امر ناشی از زحمات کادر بهداشت و درمان است.

وی، با قدردانی از اقدامات انجام شده در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: بهداشت مقدم بر درمان بوده و اگر مراقبت‌های حرفه‌ای در محیط کار و مراقبت گروه‌های سنی مختلف را بیشتر کنیم، سرمایه‌گذاری در بخش درمان نیز به حداقل می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیستم بهداشت و پیشگیری در انگلستان، گفت: هر چند این کشور در مقابل بیماری کرونا زانو زده است، اما با توجه به وجود کلینیک‌های محله محور و پزشک خانواده، تراکم بیمار در بیمارستان‌های این کشور کم است.

پورمحمدی افزود: افزایش فوتی و افزایش بستری‌های بیمارستانی متاثر از عوامل متعددی است که شرایط جغرافیایی منطقه، قدرت اقتصادی مردم، جابجایی مردم از آن جمله هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت خوب کرونا در کشور را تاریخ نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان در ارتباط با کرونا در طول یک سال گذشته غافلگیر نشده و همه چیز را با تدبیر مدیریت کرد.

همزمان با ایام دهه فجر، ساختمان جدید مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: اعتبار صرف شده برای این مجموعه حدود ۲۷ میلیارد تومان بوده و این ساختمان در مساحتی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

محمد حسین صومی از افتتاح ۱۰۰ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۱۸ بهمن ماه سال جاری تا ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و با اشاره به اضافه شدن حدود یکهزار تخت بیمارستانی، گفت: خانه بهداشت، مرکز سلامت، مرکز جامع خدمات سلامت، خوابگاه، پژوهشکده طب سنتی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه در ۱۶ نقطه از استان، مراکز درمان بستر را طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: این مراکز در شهرهایی با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت طراحی شده‌ است که هشت مرکز از این تعداد به اتمام رسیده و بقیه آنها روزهای آتی به اتمام می‌رسد.

مرکز بهداشت آذربایجان شرقی متشکل از گروه‌های مختلفی همچون گروه بهبود تغذیه، سلامت خانواده، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، گروه بهداشت محیط، بهداشت محیط کار و سلامت دهان و دندان است.

منبع: ایرنا

231623