معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

بهترین روش رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به مجالس مذهبی ، مساجد و نمازهای جمعه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: برابر تحقیقات میدانی به یقین میگویم بیشترین همکاری و بهترین روش رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به مجالس مذهبی ، مساجد و نمازهای جمعه است که به همین دلیل از شما تشکر و قدردانی دارم.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، گردهمایی ائمه جمعه استان یزد با رعایت کامل مقررات بهداشتی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

در این گردهمایی که با موضوع شناخت تشکیلات و شرح وظایف ، بررسی وضعیت فرهنگی - اجتماعی استان ، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و تولیدات رسانه ای برگزار شد ، ابتدا حجت الاسلام نجم الهدی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دهه مبارک فجر ، در خصوص راهبری فرهنگی ، اعتلای فرهنگی ، استفاده از ظرفیت مساجد ، ساماندهی مساجد و تقویت برنامه های قرآنی سخنانی بیان نمود و شیوه نامه های شورای سیاستگذاری را تبیین کرد.

مدیر نمایندگی شورا در استان گفت: مساجد کانون اصلی برنامه های فرهنگی است که شایسته است با ایجاد انگیزه و جذابیت نسبت به جذب جوانان و نوجوانان اقدام نمود که نقش امامان جمعه در این زمینه دارای اهمیت است.

در ادامه مسائل فرهنگی و اجتماعی استان مورد بحث و نظر قرار گرفت و سپس حجت الاسلام حمیدی فر ، رابط رسانه و فضای مجازی دفتر نمایندگی شورا در یزد پیرامون نحوه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تولیدات رسانه ای نکاتی بیان کرد.

همچنین به منظور آشنایی ائمه جمعه با روند کنترل کرونا و اقدامات انجام شده در این رابطه ، دکتر دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا در استان پرداخت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از ائمه جمعه به لحاظ همکاری بسیار عالی با ستاد مقابله با کرونا ، گفت: برابر تحقیقات میدانی به یقین میگویم بیشترین همکاری و بهترین روش رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به مجالس مذهبی ، مساجد و نمازهای جمعه است که به همین دلیل از شما تشکر و قدردانی دارم.

دهقانی گفت: متاسفانه بیشترین علت شیوع کرونا ، مجالس و دورهمی های زیرزمینی شامل عروسی ها ، دورهمی فامیلی و امثال آن است ، اما وقتی وضعیت بحرانی می‌شود ناگزیر هستیم برای قطع زنجیره شیوع کرونا قوانین را رعایت کنیم که علیرغم میل باطنی مساجد و محافل مذهبی از جمله نماز جمعه را نیز شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد با اجرای قانون و همکاری همه مردم و به خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی می توانیم جلوی بحران و موج بعدی را بگیریم و این بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

231346