معاون آموزش فنی حرفه ای استان:

کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با ۵۰ درصد ظرفیت فعال شدند

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: کارگاه‌های آموزشی این استان به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت فعال شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، مهدیه امیدی گفت: کارگاه‌های با ۱۲ کارآموز اکنون به ۶ نفر کارآموز کاهش یافته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، کار خود را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: در کنار آموزش حضوری، آموزش مجازی در رشته‌های خدماتی مانند فناوری اطلاعات و نرم‌افزار برای علاقمندان در استان ارایه می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: برای جلوگیری از قطع آموزش و اتصال داوطلبان به کسب مهارت، دوره‌های آموزشی مورد نیاز به صورت تلفیقی مجازی و حضوری پیش بینی شده است.

امیدی افزود: فعالیت آموزشی در ۲۰۱ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به‌ علت شیوع کرونا در موج سوم این بیماری تعطیل شد.

وی اظهار داشت: ۲۱ مرکز دولتی و ۱۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای استان از ارایه خدمات آموزشی و کارگاهی به ‌دلیل شیوع کرونا بازماندند و ۱۰۰ مربی شاغل در این مراکز به‌طور موقت بیکار شدند.

تاکنون ۱۸۰ آموزشگاه آزاد استان ۳۶ میلیارد ریال با شیوع کرونا خسارت دیده‌اند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از ۱۸۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.

استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم حوزه صنعت و خدمات کشور در قلب کشور قرار دارد.

231330

مطالب مرتبط