مسئول پیش بینی هواشناسی استان:

انباشت آلاینده‌های جوی در استان مرکزی ادامه می‌یابد

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت این استان از جمله اراک، ساوه و شازند در روزهای آتی ادامه می یابد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، رضا مرادی گفت: بررسی‌ها حاکی از تداوم پایداری هوا تا فردا (پنجشنبه) در استان است و بر این اساس ظرفیت تداوم انباشت آلاینده‌های جوی وجود دارد که موجب کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات در اراک و سایر مناطق صنعتی و پرجمعیت از جمله ساوه و شازند می‌شود.

وی بیان کرد: روند افزایش دما در ۲ روز آینده تداوم دارد و آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، حاکی از ورود یک سامانه ناپایدار بارشی از عصر پنجشنبه از مرزهای غربی کشور است که بیشتر فعالیت بارشی این سامانه در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و قسمت‌های غربی کشور است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این سامانه بصورت ضعیف‌تری این استان را نیز تحت تاثیر بارش‌های خود قرار می‌دهد و فعالیت آن از حدود بعد از ظهر جمعه در برخی از مناطق استان بویژه مناطق شمال و غرب آن آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه در برخی از ساعات موجب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد می‌شود.

مرادی بیان کرد: دلیجان با بیشینه دمای ۱۶ و ۶ دهم درجه سانتگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای ۶ و ۶ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان، «آلودگی هوا» به وجود مواد شیمیایی یا ترکیبات سمی به مقداری که خطراتی را برای سلامتی انسان‌ها در پی داشته باشد، گفته می‌شود.

۱۱۲ درجه میلیمتر بارندگی در استان مرکزی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

231232