‍مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان:

برگزاری دوره های آموزشی فنی رایگان به مناسبت دهه فجر

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله فجر چند طرح آموزشی کلان در سطح استان بصورت رایگان برای افراد بومی خواهیم داشت. اجرای طرح آموزش اتباع خارجی را نیز اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، محمد رضا آذرخش مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون گفت: دهه مبارک فجر دهه امید و افتخار و سربلندی است. انقلاب اسلامی میوه درخت باور مردم ایران است. نباید از آرمانهای والای انقلاب دور شویم. این انقلاب امانتی است از امام راحل در دست ما و آیندگان.

وی ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله فجر چند طرح آموزشی کلان در سطح استان بصورت رایگان برای افراد بومی خواهیم داشت. اجرای طرح آموزش اتباع خارجی را نیز اجرایی خواهیم کرد.

افتتاح دو خانه فنی و حرفه ای در شهرهای ازنا و نورآباد و برسی روند ساخت مجتمع بزرگ فنی بروجرد را در این ایام مبارک خواهیم داشت.

بیش از یک هزار و ۱۰۰نفر ساعت برای ۴۸ نفر از پناهدگان عراقی ساکن در مهمانشهر اباذر شهرستان ازنا آموزش مهارتی انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای تفاهم نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور چهار دوره آموزشی در مرکز آموزش شماره ۹ ازنا در حرفه های کاربر رایانه، جوشکاری گاز تعمیر لوازم گاز سوز برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان بیان کرد: در این دوره ها ۲۴ نفر از بانوان در حرفه کاربر رایانه و اینترنت در محیط کار و ۲۴ نفر از برادران در حرفه های جوشکاری گاز درجه ۲ و تعمیر لوازم گازسوز مهارت لازم را مطابق استاندارهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای فرا می گیرند.

آذرخش اظهار داشت: هماهنگی و برنامه ریزی به همکاری، صادق مرزبان رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شماره ۹ ازنا صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: امسال ۱۶۲ هزار و ۸۴۶ نفرساعت آموزش فنی وحرفه ای در کارگاه های آموزشی زندان های این استان ارایه می شود.

وی بیان کرد: در مرکز درمان اجباری معتادین بهبود یافته نیز یک هزار و ۷۳۵ نفر ساعت و مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیا د ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر ساعت آموزش ارایه می شود.

آذرخش گفت: ۹۸هزار و ۳۵۴ نفر ساعت آموزش در پادگان ها و ۷۰ هزار و۲۵۱ نفر ساعت در محیط های واقعی برای سربازان وظیفه ارائه می شود.

وی اظهار داشت: همچنین آموزش های ارائه شده در سکونتگاه های غیررسمی استان ۶۹ هزار و۷۸ نفرساعت، کارگاه های ثابت شهری فنی و حرفه ای یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت و کارگاه های روستایی ۲۱۶ هزار و ۸۸۹ نفرساعت بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: هفت هزار و ۵۲۰ نفر ساعت در کارگاه های عشایری، ۲۸۶ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت در کارگاه مهارت آموزی محیط واقعی کار و ۱۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت نیز در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه های استان خدمات آموزشی را دریافت کرده اند.

اکنون ۱۶ مرکز ثابت و ۳۰۰ آموزشگاه فعال فنی و حرفه ای در لرستان وجود دارد و ۲۹۳ حرفه این مراکز به صورت مجازی و تلفیقی آموزش داده می شود.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

231197