رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

۴۰۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین قلع و قمع شدند

فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۰۰ بنای غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در زمین‌های کشاورزی قزوین قلع و قمع شده و اراضی تغییر کاربری داده شده به وضعیت سابق بازگشتند.

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست شورای معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به تشدید برخورد با تغییرکاربری اراضی کشاورزی استان بیان کرد: از این تعداد بنا‌های تخریب شده که با احکام قضایی مورد قلع و قمع قرار گرفته است، ۳۲۰ مورد آن متعلق به ۶ ماهه دوم سال جاری است.

خمسه با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ مورد حکم در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ صورت گرفته است، گفت: مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در اولویت سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به عملکرد تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری کارشناسان بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مکانیزاسیون جذب شده و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کرده اند، باید هرچه سریع‌تر افتتاح و به بهره‌برداری برسند و رصد و نظارت بر این طرح‌ها بر عهده معاونان و مدیران جهاد کشاورزی است.

خمسه خاطرنشان کرد: تمامی مدیران ستادی و شهرستانی باید اسناد اعتبارات سازمان را تا ۲۸ اسفند تعیین تکلیف کنند تا بتوانیم از نتایج آن به نحو مناسب بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: از آنجایی که برای اجرای طرح‌های آب و خاک نیازمند اعتبارات هستیم، مدیریت آب و خاک باید پیگیر جذب اعتبارات به استان باشد و این موضوع را پیگیری کند.

حسین رستمی

230886