محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

این استان شروع کننده کشاورزی مدرن در کشور است

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست روند اجرای الگوی کشت استان قزوین: با اجرای طرح الگوی کشت در سال اول این طرح در استان قزوین ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی منابع آب های زیر زمینی را بدنبال داشته است.
تصویر این استان شروع کننده کشاورزی مدرن در کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست روند اجرای الگوی کشت استان قزوین گفت: با اجرای طرح الگوی کشت در سال اول این طرح در استان قزوین ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی منابع آب های زیر زمینی را بدنبال داشته است.

وی افزود: در سال زراعی جاری در راستای الگوی کشت ۶۸۰۰ هکتار کاهش کشت محصولات آبر را در استان داشته ایم.
عطایی اظهار داشت: این طرح با یک حرکت انقلابی و جهادی آغاز و انجام شد که در سال بعد با اجرای بهتر این طرح میزان صرفه جویی و مدیریت منابع آبی بیشتر خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: الگوی کشت صرفا متعلق به وزارت جهاد کشاورزی نیست بلکه دیگر دستگاههای متوالی با مدیریت یکپارچه و واحد بایستی در اجرای درست این طرح مشارکت داشته باشند.
وی افزد: اگر اجرای الگوی کشت به شکل ایده آل انجام شود می توان به نتایج خوبی دست یافت.
عطایی گفت: با استفاده از مطالعات انجام شده میزان سطح کشت محصولات کشاورزی را براساس برش ابلاغی عملیاتی کردیم .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: بعد از آغاز اجرای الگوی کشت با اقدامات سلبی و ایجابی بایستی بر نحوه اجرای طرح نظارت دقیق داشته باشد.
عطایی عنوان کرد: استان قزوین شروع کننده کشاورزی مدرن در کشور بوده و توانسته با استفاده از یک روش مشخص و با تکنولوژی جدید در جهت مدیریت منابع آب حرکت کند.
وی افزود: برای تشویق کشاورزان به گشت مشخص بایستی اهرم تشویقی نیز ارائه کرد.

693808