آغاز افتتاح و اجرای ۱۲۰ پروژه عمرانی در تنگستان

فرماندار تنگستان عنوان کرد: بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالحسن رفیعی پور روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان افزود: اجرای این شمار پروژه نسبت به پروژه‌های دهه فجر سال گذشته از لحاظ ریالی ۱۷۳ درصد و از نظر تعداد ۶۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد کار و تلاش دولت و مدیران شهرستان و استان بوشهر با وجود همه مشکلات و تنگناها متوقف نشده‌است.

رفیعی پور یادآور شد: قرار گرفتن در ماه‌های پایانی دولت نباید باعث شود تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی کاهش یابد و مسئولان دچار بی‌انگیزگی شوند بلکه تا آخرین لحظه نسبت به اجرای تعهدات خود در مقابل مردم باید متعهد و کوشا بود.

وی یادآور شد: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان تنگستان که انتفاع آن برای کل استان بوشهر است، پروژه‌ احداث راه‌آهن شیراز - بوشهر است که در زمان حاضر فعال و پیشرفت خوبی دارد.

فرماندار تنگستان گفت: به سبب تعداد تونل‌ها و پل‌هایی که در مسیر این پروژه پیش‌بینی شده‌است، قطعه ۲۵ از سخت‌ترین قسمت این پروژه است که مربوط به این شهرستان است.

وی اجرای سد خاییز را از جمله دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه همواره از دغدغه‌های باغداران اهرم بود و با پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مدیریت ارشد استان مشمول تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار شده و تا پایان سال آبگیری می‌شود.

رفیعی پور یادآور شد: در بخش دلوار نیز پروژه ساماندهی و احداث اسکله‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های اهالی بخش در دستور کار قرار گرفت و در زمان حاضر فعال هستند و امید می‌رود تا سال آینده به بهره‌برداری برسند.‌

وی ادامه داد: سال گذشته عملیات پروژه‌ ورودی دلوار از سمت بوشهر آغاز و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار تنگستان ساماندهی تقاطع گادوی را یکی از مطالبه‌های مردم اهرم و روستاهای این منطقه عنوان کرد که تلاش می‌شود تا پایان دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تورم از جمله مشکلات اساسی کشور است بیان کرد: در تامین کالاهای اساسی، شهرستان تنگستان از شهرستان‌های پیشرو استان بوشهر است طوریکهه در تامین سهمیه روغن، برنج و سیمان، مشکلات کمتری نسبت به دیگر مناطق این استان دیده می‌شود.

فرماندار تنگستان در باره وضعیت کرونا بیان کرد: این شهرستان از نظر جان باختگان ناشی از ویروس کرونا، در استان مقام دوم را دارد طوریکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۱۵۸ نفر مبتلا شدند و به ازای هر ۱۰ هزار نفر حدود ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رفیعی پور گفت: این آمار بالا نگران کننده‌است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از انتشار آگهی ترحیم، تدفین، برگزاری مراسم شادی، هر گونه تجمع و عادی انگاری ضروری است تا در پیک بعدی شاهد افزایش آمار بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان نباشیم.

منبع: ایرنا

230782